זוהר: "כחול לבן כבר לא שותפה קואליציונית - אלא סכנה למדינה"

יו"ר הקואליציה טען שמפלגתו של גנץ מתכוונת להקים עם יש עתיד ממשלת מיעוט בתמיכת המשותפת: "מוכנים לסכן את כולנו". כחול לבן: "אפילו בליכוד לא לוקחים אותך ברצינות - תמשיך לקשקש"

זמן צפייה: 01:22

יו"ר הקואלציה וחבר הכנסת מיקי זוהר תקף הבוקר (ראשון) את מפלגתו של גנץ ואמר: "כחול לבן סגרו עם לפיד על הקמת ממשלת מיעוט עם בל״ד והמשותפת, מסתבר שהם שוב חזרו לאופציית איימן עודה ואחמד טיבי". עוד הוסיף זוהר כי "כחול לבן כבר לא שותפים קואליציוניים אלא סכנה למדינה". כחול לבן בתגובה: "מיקי, אפילו בליכוד לא לוקחים אותך ברצינות. תמשיך לקשקש כי זה הדבר היחיד שאתה יודע לעשות וגם זה לא בהצלחה יתרה".

זוהר טען שכחול לבן: "משתמשים באקדח ריק ומוכנים לסכן את כולנו רק כי הסקרים קובעים שהם נכשלו. בשתי מילים: בושה וחרפה". דבריו של זוהר מגיעים ברקע קריאותיו שבוע שעבר לפרק את השותפות עם השותפה הקואליציונית בהקדם האפשרי ולהתכונן לבחירות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

400 רשתות קראו למרד: "מסחר לא מידבק, נערכים לפתיחה עוד שבוע"

887 נדבקים חדשים אתמול; 7.3% מהבדיקות חיוביות

חיסול בקריית אתא: גבר כבן 30 נורה למוות ברכבו

יו''ר הקואליציה מיקי זוהר
יו''ר הקואליציה מיקי זוהר | צילום: חדשות 13

בתוך כך, יש עתיד-תל"ם יגישו מחר הצעת אי אמון שתשפאר הקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית. "בסוף זאת החלטה פשוטה. או שמביעים אמון בנתניהו הכושל או שלא מביעים בו אמון. כל השאר זה תירוצים של פוליטיקאים פחדנים", כתב לפיד בטוויטר.

בתגובה למהלך המתוכנן, אמר הבוקר ח"כ צבי האוזר מסיעת דרך ארץ: "שמעתי שיאיר לפיד רוצה שוב להטריל את המדינה ולנסות להקים ממשלה משותפת עם הרשימה המשותפת", והוסיף כי "לנו יש עקרונות. גם לציונות הליברלית יש קווים אדומים, אז תתקדם הלאה לתרגיל הבא".

כזכור, זו לא הפעם הראשונה בה ישנה מתיחות בין השותפות הקואליציוניות: בשבוע שעבר חבר הכנסת רם שפע מכחול לבן לעג לראש הממשלה בנימין נתניהו וכתב בטוויטר "נתניהו, כנראה שבגלל שאין לך ארנק אתה לא מבין שתקציב זה עניין קריטי שהאזרחים זקוקים לו", הוסיף תמונה של ארנק וכתב: "להזכירך, ארנק".

חבר הכנסת רם שפע מכחול לבן
חבר הכנסת רם שפע מכחול לבן | צילום: חדשות 13

בתגובה, תקף אותו חבר הכנסת מיקי זוהר וכתב: "אחרי שהצביע בניגוד לעמדת הקואליציה בעניין חוק ההפגנות, כך בוחר להתבטא יו"ר ועדת החינוך, כחבר בקואליציה שלנו עם כחול לבן. לא סתם אני חוזר ואומר שיש לפרק אותה בהקדם וללכת לציבור שיכריע. זה מסוג הרגעים שבהם אני מתבייש להיות היו״ר של הקואליציה המיותרת הזו".