נתניהו נועד עם חיות: "ציינו את החשיבות בשיח ענייני ומכבד"

ראש הממשלה נפגש בלשכתו עם נשיאת ביהמ"ש העליון והשופט חנן מלצר, שהדגישו את החשיבות בשמירה על עצמאותה של הרשות השופטת. רה"מ: "יש צורך באיזון ראוי בין הרשויות"

זמן צפייה: 03:11

(בווידאו: בכירי מערכת המשפט נגד ראש הממשלה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (שלישי) בלשכתו עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות והמשנה לנשיאה, השופט חנן מלצר. בפגישה הדגיש ראש הממשלה את הצורך "באיזון ראוי בין הרשויות". הפגישה נקבעה בשעות אחר הצהריים לבקשת נתניהו.

כמו כן, במהלך הפגישה ציינו השלושה את החשיבות בקיומו של דו שיח ענייני ומכבד בין הרשויות, וחיות ומלצר הדגישו את החשיבות בשמירה על עצמאות ואי התלות של הרשות השופטת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"ההיסטוריה הגרמנית מלמדת שמוסדות דמוקרטים לא ישרדו כל מתקפה"

שופטי העליון נגד חוקי החסינות: "לא נהסס לנקוט צעדים קשים"

בייניש: "מי שנמצא בתחושת רדיפה - מוכן לשרוף את המועדון"

אסתר חיות
אסתר חיות | צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

אתמול התייחסה חיות למתקפה הפוליטית על מערכת המשפט, וטענה כי "ראש הממשלה נתניהו אמר בעבר כי 'דבר אחד לא משתנה - הצורך בבית משפט חזק, עצמאי, ישר וחסר פניות', וכי 'אין זה מוגזם להאמין בהידברות מכובדת'. מה נשתנה מאז? האם אירע דבר מה המצדיק סטייה מעקרונות חשובים אלה? לטעמי התשובה לכך שלילית". את הדברים אמרה חיות בכנס לשכת עורכי הדין באילת.

חיות התייחסה בין היתר למגעים הקואליציוניים וטענה כי "רב המרחק בין הידברות מכובדת ובין השיח הבוטה, העולב ומשולח הרסן אשר אפיין את מערכת הבחירות לכנסת ה-21 וממשיך ללוות גם עתה את המגעים להרכבת הממשלה". לדבריה, "בשיח זה בולטות בחומרתן התבטאויות מצד גורמים שונים כלפי הרשות השופטת. בין התבטאויות כאלה ובין 'הידברות מכובדת' אין ולא כלום.

עוד דיברה הנשיאה על הצורך בשמירת עצמאותה של הרשות השופטת. "אני סבורה כי על מנת לשמור על מעמדה של הרשות השופטת כרשות ניטרלית וא-פוליטית, ראוי לה שלא להיגרר אל השדה הפוליטי. שאלת מעמדה וסמכויותיה של הרשות השופטת איננה שאלה פוליטית. בית המשפט איננו כל יכול ואסור שיהיה כל יכול, אך גם כל אחת משתי הרשויות האחרות איננה כל יכולה ואסור שתהיה כזו".