דרישה מראש המוסד: "הבהר שאין לך קשר פוליטי עם רה"מ"

בעקבות הצהרתו של נתניהו בחדשות 13 לפיה הוא "שוקל לשלב את יוסי כהן בממשלה הבאה", התנועה לאיכות השלטון דרשה מכהן להתייחס לדברים. "מדבריו של רה"מ משתמע כאילו נתפר בעבורך תיק פוליטי"

זמן צפייה: 00:23

בעקבות הריאיון של ראש הממשלה בנימין נתניהו לחדשות 13 אמש, שבו הצהיר כי הוא "שוקל לשלב את יוסי כהן בממשלה הבאה", התנועה לאיכות השלטון פנתה הבוקר (ראשון) לראש המוסד בדרישה להבהיר כי בינו וארגונו לא מתקיים קשר פוליטי עם נתניהו. "הבהר כי אין שחר לדברים של רה"מ ושלא מתקיים ביניכם קשר פוליטי", לשון ההודעה.

במכתב, שהופנה גם ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט, נכתב עוד כי "ככל שיש ולו שבב של אמת בדבריו של ראש הממשלה, ובמשתמע מהם כאילו בימים אלו נתפר בעבורך תפקיד פוליטי בממשלתו של ראש הממשלה המכהן – וזאת בעודך מכהן כראש המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים – מדובר בהתנהלות חמורה ביותר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סעודיה לא אישרה לטוס בשטחה – טיסה של "הישרדות" עוכבה בנתב"ג

"ההסכם" עם רעייתו, הקורונה ומצבו הפוליטי: נתניהו בריאיון

מודל החל"תורה: כך כשלה התוכנית לשילוב מאות אלפים בשוק העבודה

[brightcove_iframe video_id='programs-hamate-hamerkazi-articles-part-2103141025' autoplay='0' credit='' desc='נתניהו: " שוקל לשלב את כהן בממשלה הבאה"' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1615657260/netanm_wernmz.jpg' kid='1_aaysk4cb' duration='34']

"עצם אמירתו של ראש הממשלה - אמירה מצערת אשר יש בה ולו רק לרמוז שמא מתקיימים יחסים פוליטיים בין ראש המוסד לבין ראש הממשלה - יש בה עד כדי חילול הקודש של ממש. על ראש המוסד, ככל לובש מדים ומשרת בכוחות הבטחון של מדינת ישראל, להיות עצמאי ונטול פניות, ותוך שהוא פועל ללא משוא פנים".

החתומים על הפנייה, יו"ר התנועה עו"ד אליעד שרגא וראש האגף המשפטי בתנועה עו"ד תומר נאור, הוסיפו וביקשו שההבהרה תצא "באופן בהול, בין אם בשמך, ובין אם בשם הארגון עליו אתה מפקד - לפיה אין ולא קיים כל קשר פוליטי בינך לבין ראש הממשלה או מפלגת הליכוד, וכי כל פעולותיך נעשות אך ורק לשם שמירה על ביטחונה של מדינת ישראל ושל עם ישראל".

יוסי כהן ראש המוסד ובנימין נתניהו ראש הממשלה
יוסי כהן ראש המוסד ובנימין נתניהו ראש הממשלה | צילום: קובי גדעון לע''מ

אמש, כאמור, התראיין נתניהו לאילה חסון, ודחה גם את הטענה לפיה כהן ביקש מארנון מילצ'ן לדבר עם איתו כדי לעזור במינויו: "לא היה דבר כזה. הבחירה שלי ביוסי כהן היא נקייה לחלוטין ונכונה לגמרי, לא הייתה לאשתי או למילצ'ן שום חלק בהחלטה". לדבריו, "יוסי כהן היה ראש מוסד מצוין. הוא אמור לעזוב בעוד חודשיים ואני חושב על שילובו בהמשך, תהיה לו תרומה גבוהה בממשלה שאקים ואדע לנצל את כישוריו".