שטייניץ יישאר שר האנרגיה; גלנט שר החינוך

שר העלייה והקליטה שודרג וקיבל את התיק הבכיר האחרון שנותר • אלקין יהיה שר התחבורה בחצי השני של הממשלה • סער, דיכטר וברקת לא יהיו בממשלה • צחי הנגבי יהיה שר במשרד ראש הממשלה

זמן צפייה: 01:27

שעות לפני השבעת הממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריע הבוקר (ראשון) את סוגיית תיק החינוך והעניק את התפקיד לשר יואב גלנט. תפקיד שר החינוך היווה נושא מרכזי סביב חלוקת התיקים במחנה הימין. גלנט יהיה גם חבר בקבינט המדיני בטחוני.

כמו כן, ברקע הביקורת סביב דיווחים לפיהם יובל שטייניץ לא יהיה שר, נתניהו החליט שהוא יישאר בתפקידו כשר האנרגיה. "אני מודה לראש הממשלה. אשמח להמשיך לשרת את מדינת ישראל במשימות החשובות בתחום האנרגיה ובממשלה בכלל", אמר שטייניץ. צחי הנגבי יהיה שר במשרד ראש הממשלה, וציפי חוטובלי תההי השרה להתיישבות.

בתוך כך, נתניהו החליט למנות את השר זאב אלקין ל"שר להשכלה גבוהה ומשלימה ולמשאבי המים". אחרי שנה וחצי, יהיה אלקין שר התחבורה. נוסף על כך, אלקין יהיה חבר בקבינט המדיני-ביטחוני. המשרד להשכלה גבוהה ומשלימה יכלול את הות"ת, מל"ג, החברה למתנ"סים, יד ושם וכן כמה אגפים ממשרד החינוך. המשרד למשאבי המים יכלול את רשות המים, מקורות, תאגידי מים וביוב ונושאי המים שהיו תחת אחריות משרד האנרגיה. ניר ברקת, אבי דיכטר וגדעון סער לא יהיו שרים בממשלה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

חלוקת התיקים: אלי כהן שר המודיעין, גילה גמליאל – הגנת הסביבה

בשל קשיים בחלוקת התיקים: השבעת הממשלה תידחה ליום ראשון

זאב אלקין במטה המרכזי
זאב אלקין במטה המרכזי | צילום: חדשות עשר

לאחר שנפגש עם נתניהו בלילה, גדעון סער הודיע כי לא יהיה שר בממשלה: "זו זכות גדולה לשרת את עם ישראל כחבר כנסת". סער כתב כי לפני שבוע סירב להצעת נתניהו לכהן כשגריר ישראל באו"ם ובוושינגטון. הח"כים אבי דיכטר וצחי הנגבי טרם קיבלו הצעה מנתניהו.

"אני שמח לבשר כי החלטתי למנות את השר גלנט לתפקיד שר החינוך הבא של מדינת ישראל", ציין נתניהו. "השר גלנט פעל רבות למען ביטחון ישראל בתפקידיו השונים בצה"ל וכיום כחבר בקבינט המדיני בטחוני. כמו כן, חיזק וקידם רבות את נושא הדיור בישראל בתפקידו כשר הבינוי והשיכון, ופעל רבות לעידוד העלייה לארץ בתפקידו כשר העלייה והקליטה. למדינת ישראל אתגרים רבים ויחד נמשיך לפעול לביצור חוסנה וביטחונה של מדינת ישראל".

גדעון סער
גדעון סער | צילום: חדשות 13

גלנט אמר בתגובה למינוי כי "אני מקבל על עצמי את תפקיד שר החינוך של מדינת ישראל מתוך הבנת האחריות והחשיבות של העיסוק בעתיד ילדינו. חינוך לערכים והקניית השכלה ראויה לדור הצעיר בישראל הם ההשקעה הטובה והחשובה ביותר בעתיד מדינת ישראל".

מיקי זוהר התייחס למינוי בריאיון ב"העולם הבוקר" ואמר כי"גלנט מינוי מצוין, מאחל לו בהצלחה. חלק מחברי הליכוד משלמים מחיר, זה חלק מהאחדות, יהיו כמה אנשים מאוכזבים, בסוף כל אחד ימצא את מקומו".

אבי דיכטר
אבי דיכטר | צילום: דנה שרגא, משרד הביטחון

אמש, במסגרת סבב המינויים שנמשך עד לרגעים האחרונים טרם השבעת הממשלה, החליט נתניהו למנות את חבר הכנסת מהליכוד אלי כהן לתפקיד שר המודיעין. זאת, לאחר שעד כה היה אמון על משרד הכלכלה והתעשייה. השר החדש אמר בתגובה למינוי כי "הייתה לי הזכות לשרת את מדינת ישראל במשך שלוש וחצי שנים כשר הכלכלה והתעשייה וכחבר בקבינט הבטחוני מדיני, כעת אני ממשיך לאתגר הבא". עוד הציע נתניהו לשרה גילה גמליאל לקבל את תיק הגנת הסביבה, והיא נענתה.