ישועה: עשינו קמפיין כדי שריבלין לא יהיה נשיא – לבקשת נתניהו

נמשכת חקירתו הנגדית של מנכ"ל וואלה לשעבר במשפט ראש הממשלה. ביו היתר הוצגו שיחות בינו לבין עורך האתר דאז: "תשתדל לא לפגוע בליברמן - אשמח לראות כותרות חיוביות מבחינתו"

מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, נכנס לאולם בית המשפט
מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, נכנס לאולם בית המשפט | צילום: אורן בן חקון

במהלך החקירה הנגדית של מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, שנערכה היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים כחלק מדיון בתיקי נתניהו, עלה כי עמד לצד נתניהו כדי לפגוע בסיכויו של ראובן ריבלין להיבחר לכס הנשיאות ב-2014. "היינו בקמפיין שלם כדי שריבלין לא יהיה נשיא, וזה לבקשת נתניהו", טען ישועה. נוסף על כך, ישועה ניסה, לדבריו, למנוע פרסום כתבות שליליות על המועמדת מול ריבלין באותו זמן, דליה איציק.

לדברי ישועה, "ב-2014 איציק רצתה לרוץ לנשיאות וכתבה שלילית הייתה על הפרק". בשיחה שקיים עם העוזר שלה, אמר לו ישועה כי "יש לחצים אדירים להעלות עליה תחקירים.אני כרגע בולם. שרון שפורר ואלדד יניב יושבים על זה חזק".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מנהל אתר הרכבל נעצר: "ידע שבלם החירום לא עובד"

בכירים בגוש השינוי: "הממשלה כמעט סגורה – מחכים לבנט"

"צופה שנתניהו יביא לתבוסת ישראל": "נאום השיעולים" של נסראללה

יצחק הרצוג ואילן ישועה
יצחק הרצוג ואילן ישועה

פוליטיקאי נוסף אותו רצה ישועה לקדם, הוא יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. בשיחה שקיים עם עורך וואלה אבי אלקלעי במרץ 2015, העלה בפניו בקשה לרכך את הסיקור כלפי ליברמן. "תשתדל לא לפגוע בליברמן, הוא טען בצדק שאנחנו מכסחים אותו. אשמח לראות כותרות חיוביות מבחינתו".

בשנת 2016, נפגש ישועה עם ליברמן. לאחר השיחה, הוא העלה בפני אלקלעי את שביעות רצונו של ליברמן לאור השינוי בסיקור. לדברי ישועה, "היועצים אמרו - 'אתם 10 מאיתנו".

גם אתמול עלה ישועה להעיד בפני בית המשפט, במסגרת החקירה הנגדית. במהלך החקירה, נחשפה שיחה בינו לבין יו"ר מפלגת העבודה לשעבר, יצחק הרצוג, שאמר על יריבתו דאז, שלי יחימוביץ': "אני חייב להראות שליטה והדרה של הכלבה".

בהמשך השיחה הציע ישועה להרצוג עזרה בכל דבר שיצטרך, ואף הפציר בו "לא להסס לפנות אליו כשיצטרך". הרצוג מצידו ביקש "שהכותרת תהיה ניצחון מוחץ להרצוג למרות ההתקפות נגדו". במקרה נוסף, שלח ישועה להרצוג מסרון לאחר שזה נחקר במשטרה וכתב: "אם צריך משהו תדבר איתי, בכל עת, בלי היסוס, בטוח בצדקתך". הדברים הובאו לאחר שישועה הכחיש בחקירה הנגדית שהציע עזרה או פנה לפוליטיקאי.