החל המרד בימינה: ח"כ שיקלי יודיע לבנט שלא יצטרף לגוש השינוי

ברקע המגעים להקמת ממשלת שינוי, לחדשות 13 נודע כי אחד מחברי ימינה לא יצטרף לממשלה המתגבשת - ולא יתפטר מהכנסת. "מה לנו ולרוחות השנאה? מה לנו ולדגלים השחורים?" • פרסום ראשון

זמן צפייה: 04:32

יממה לאחר שבנימין נתניהו החזיר את המנדט לנשיא, וברקע המאמצים של נפתלי בנט ויאיר לפיד לחבור לממשלת שינוי, לחדשות 13 נודע הבוקר (רביעי) כי ח"כ עמיחי שיקלי ממפלגת ימינה הבהיר ליו"ר מפלגתו כי לא יקח חלק בממשלה שכזו, וכי אין בכוונתו להתפטר מהכנסת.

מכאן, שבנט - שכולם תהו אם יוכתר לראשות הממשלה עם שבעה מנדטים בלבד, נותר עם שישה. שיקלי עצמו, יש לציין, צייץ לפני יומיים: "אני עם נפתלי ומאחוריו במאמצים להקמת ממשלה, סומך עליו מלא-מלא". גם איילת שקד נחשבת לכזו שתרצה לעשות כל מאמץ נגד הקמת ממשלה של ימינה עם מפלגות השמאל.

"אני מתקשה להשלים עם הפרה סיטונאית של התחייבויות מפורשות שלנו לבוחרינו", הסביר שיקלי. "התחייבנו להקים ממשלת ימין טובה, רחבה, שתוציא אותנו מהבוץ. התחייבנו שלא נשב בממשלה עם מרצ, שראשיה מצדדים בתביעת קציני ולוחמי צה"ל בבית הדין הבין-לאומי בהאג. התחייבנו שלא נכתיר את לפיד לראשות ממשלה, לא בצורה רגילה, לא ברוטציה ולא בשום דרך".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי שהמנדט של נתניהו פקע: מה יעשה ריבלין? • כל התרחישים

סוריה: הרוג ו-6 פצועים בתקיפה ישראלית בצפון מערב המדינה

חמאס מאיים: "לא נשב בחיבוק ידיים מול התוקפנות הישראלית בי-ם"

נפתלי בנט '' יו''ר ימינה
נפתלי בנט '' יו''ר ימינה | צילום: חדשות 13

"הקמת ממשלה שכזו", הוסיף, "משמעה סתירה מובהקת לזהותה הבסיסית של מפלגת ימינה. בציר הדמוקרטי - ימינה היא למיטב ידיעתי חלק בלתי נפרד מהמחנה הלאומי. אל לנו לתת יד לשלילת הצבעתם של למעלה ממיליון מצביעי ליכוד, אחים, שותפים לדרך. אין לנו מנדט ליטול מהם את בחירתם הדמוקרטית, במפלגת הליכוד ובעומד בראשו".

שיקלי תהה במכתבו כי "מה לנו ולרוחות השנאה, מה לנו ולדגלים שחורים?", וביקש מבנט לשקול בשנית את החיבור עם גוש השינוי. "מוטלת עלינו החובה למצוא חלופות טובות יותר,
ערכיות יותר, לאומיות יותר".

"אני מאמין שהליכה לבחירות חמישיות היא אפשרות רעה מאוד, מוצא אחרון. כמו רבים וטובים, אני מאמין כי נכון יהיה להגביל כהונת ראש ממשלה בישראל, וכי רענון ההנהגה והכוחות הפוליטיים היא חיונית לקיומה של דמוקרטיה בריאה - אך לא בכל מחיר", סיכם שיקלי.

חברת הכנסת איילת שקד
חברת הכנסת איילת שקד | צילום: חדשות 13

ממפלגת ימינה נמסר בתגובה: "מכבדים את עמדת ח"כ עמיחי שיקלי, שהייתה ידועה לנו. ימינה מחוייבת לעשות הכל כדי להקים ממשלה יציבה ומתפקדת כדי למנוע הידרדרות לכאוס של בחירות חמישיות, וכך תעשה".