בתמיכת רע"ם: אושר הרכב הוועדה המסדרת שהציע גוש השינוי

הצעת גוש השינוי עברה, לאחר שמפלגתו של עבאס הצביעה נגד הצעת הליכוד. יו"ר רע"ם סיכם על המהלך בפגישתו עם יו"ר יש עתיד. לפיד: "צעד קטן בדרך לממשלת אחדות ישראלית"

זמן צפייה: 09:02

דרמה בכנסת: הכנסת אישרה הערב (שני) את הרכב הוועדה המסדרת שהציע גוש השינוי, זאת לאחר שמפלגת רע"ם הפילה ברגע האחרון את ההצעה שהועלתה על ידי הליכוד. תחילה, חברי הכנסת של רע"ם לא נכחו בהקראה הראשונה של השמות, ובקריאה השנייה נכנסו למליאה - והצביעו נגד.

הצעד של רע"ם בא רגעים ספורים אחרי שימינה והליכוד הודיעו כי הגיעו להסכמה בעניין הוועדה המסדרת, והסבירו כי מפלגתו של נפתלי בנט תתמוך בהצעה שתובא לדיון במליאה באשר לחלוקת המשתתפים בוועדה. בתמורה לתמיכה של בנט, מפלגתו של בנימין נתניהו תעביר נציג אחד מהמכסה שלה - כך שכעת ימינה תיוצג על ידי שני ח"כים.

כעת, הרכב הוועדה המסדרת ימנה 14 נציגים לגוש נתניהו, 16 נציגים לגוש להחלפתו, שני נציגים למפלגת ימינה ונציג אחד לרע"ם. ביש עתיד טוענים כי מי ששכנע את מנסור עבאס להתנגד הוא יאיר לפיד, אשר נפגש עימו שעה קלה קודם ההצבעה. אלא, שברע"ם טוענים דווקא כי זעמו על ההחלטה להעניק לימינה נציג נוסף - ולכן החליטו להצביע נגד הליכוד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ישראל חתמה עם פייזר על הסכם לרכישת מיליוני חיסונים ל-2022

בתום מבצע משטרתי: 40 חשודים בסחר בנשק ואמל"ח נעצרו • תיעוד

נתניהו לבג"ץ על הנבצרות: "ניסיון לעקור את רעיון ריבונות העם"

יאיר לפיד ומנסור עבאס
יאיר לפיד ומנסור עבאס | צילום: חדשות 13

לפיד בירך על המהלך, ומייד לאחר ההצבעה כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "הניצחון בהצבעה הוא עוד צעד קטן בדרך לממשלת אחדות ישראלית". "אני שמח שהגענו לרגע הזה", הוסיף יו"ר סיעת יש עתיד ח"כ מאיר כהן. "הציבור בישראל יכול לסמוך עלינו שנמשיך לעשות הכול כדי להביא לממשלת אחדות ישראלית. ממשלה מתפקדת, טובה, יציבה ואכפתית".

גם יו"ר מרצ ניצן הורוביץ הגיב לעניין, וכתב: "תבוסת הליכוד בהצבעה היא צעד ראשון להחזרת ישראל לדרך הנכונה. כעת זה ברור: לנתניהו אין רוב בכנסת. עכשיו הרוב החדש צריך להקים במהירות ועדות זמניות, ובראשן כספים וחוץ וביטחון".

נפתלי בנט '' יו''ר ימינה
נפתלי בנט '' יו''ר ימינה | צילום: חדשות 13

ח"כ איתמר בן גביר תקף את המהלך של רע"ם, ומסר: "אני מקווה שמעתה מי שציפה להסתמך על רע"ם ילמד את הלקח ויבין שאין אמונה בתומכי טרור, שהצביעו נגד במליאה. אני סמוך ובטוח שגם בליכוד מבינים היום שאין אמונה בשונאי ישראל".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

כזכור, אתמול הודיע יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ מיקי זוהר כי יעלה לדיון את ההצעה להקים את הוועדה "לפי הרכב סיעתי, בחלוקה המשקפת את הכוחות בכנסת - בהתאם לתוצאות הבחירות", כלשונו. זוהר קרא לבנט לתמוך בהצעה "המשמרת את כוחו של הימין", והזהיר: "אם ימינה לא תתמוך בהצעה - פירוש הדבר שהיא חברה לגוש השמאל בניגוד להבטחותיה לבוחר".