בתמיכת ימינה ותקווה חדשה: אושר קידום מהיר לפסקת התגברות

שעות לתום המנדט של נתניהו, הוועדה המסדרת אישרה פטור מחובת הנחה לחוקים "ימניים". סער ומנסור עבאס התנגדו - החוק לבחירה ישירה לא יקודם. בכל מקרה, החוקים לא יובאו הערב לקריאה טרומית

זמן צפייה: 07:59

הוועדה המסדרת אישרה הערב (שלישי) פטור מחובת הנחה לחוק פסקת ההתגברות וכן לחוק עבור ההתיישבות הצעירה, כך שיהיה אפשר לקדם אותם בהליך מהיר. זאת, בתמיכת ימינה ותקווה חדשה. מנגד, קיצור הליכי החוק לבחירה ישירה לא אושר, לאחר שתקווה חדשה ורע"ם התנגדו למהלך. משום שיו"ר הכנסת ‏יריב לוין כבר נעל את ישיבת המליאה, החוקים בכל מקרה לא יובאו היום לקריאה טרומית.

מוקדם יותר, ימינה הודיעה כי תתמוך ברוב החוקים שהליכוד תביא לוועדה המסדרת, בהם ההתיישבות הצעירה, פסקת ההתגברות וחוק הבחירה הישירה. עם זאת, היא מתנגדת לביטול הפריטטיות. לצד זאת, גורם בימינה אמר כי "בעניין הבחירה הישירה, מדובר בשלב זה רק בפטור מחובת הנחה. בהמשך, בהתאם לסיטואציה, נקבל החלטה לגבי המשך קידום החקיקה. נוכל לקדם או לתקוע את זה בכל שלב".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

החלה החקירה הנגדית של ישועה: "הבקשות של שרה נתניהו הזויות"

בכירים ביהדות התורה נגד בנט ושקד: "מובילים את ישראל לתהום"

הפיגוע בצומת תפוח: כמה חשודים נעצרו בחשד לסיוע למחבל • תיעוד

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

מכחול לבן נמסר בתגובה לדיונים בוועדה: "המחטף שמבצע מיקי זוהר בשליחות נתניהו בהעלאת עשרות חוקים דורסניים בועדה המסדרת הוא לא אחר מאשר פגיעה בוטה נוספת בסדרי השלטון. חמש שעות לפני סיומו של פקיעת המנדט נתניהו לא מחמיץ רגע לקדם את טובתו האישית ועושה סיבוב בעניינים ערכיים ומשמעותיים על חשבון הציבור שיסייעו לו בבחירות החמישיות אליהן הוא מוביל".

הוועדה, שבראשה עומד חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד, דנה גם באיסור כניסת מסתננים, הגבלת זכות העמידה, מינוי שופטים לעליון, חוק התובע הכללי, פסילת ראיה וחוק ביטול ממשלת החילופים.

מוקדם יותר הבוקר, זוהר צייץ בטוויטר: "היום ידעו כל אזרחי ישראל לאן השמאל מנסה להוביל את בנט וסער". ההצבעה על כל החוקים הללו תבהיר את משמעותה של ממשלת שמאל עם צ׳ופצ׳יק קטן של עלה תאנה ימני". כפי שדווח אמש במהדורה, בליכוד מקדמים את החוקים במטרה לאתגר את סער ובנט שהיו בעד החוקים האלה בעבר, ובכך ולגרום לסכסוך בתוך גוש השינוי".

המפלגה הודיעה כי תתמוך בחוקי ההתיישבות הצעירה ופסקת ההתגברות, אך תתנגד לביטול הפריטטיות. בינתיים, תסכים לקדם גם את חוק הבחירה הישירה. גורם בסיעה: "נוכל לתקוע אותו בהמשך"