יאיר נתניהו לחוקריו: "המשטרה גסטאפו, כל העיתונאים חארות"

מתמלולי חקירת בנו של רה"מ בפרשת 4000, שנחשפים לראשונה בחדשות 13, עולה כי תקף בחריפות את גורמי אכיפת החוק. את אתר החדשות שמעורב בפרשה כינה "וואלה אכבר"

יאיר נתניהו
יאיר נתניהו | צילום: רויטרס

פרסום ראשון: לאחר שיאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נחקר באזהרה בחשד למעורבות בפרשה אך התיק נגדו נסגר, הערב (שני) נחשפו בחדשות 13 התמלולים מחקירותיו בחודש מארס 2018, שבהן נתניהו אמר לחוקריו: "אתם משטרה גסטפו. אתם חוקרים אותי כדי ללחוץ על ההורים שלי בדיוק כמו ארגון פשע. אתם חוקרים רק את אבא שלי ולא פוליטיקאים אחרים שצריכים לחקור כמו ציפי לבני. העיתונאים הם חארות. אתר 'וואלה' הוא אתר שמאלני, הוא וואלה אכבר".

במשטרה כינו את הדברים "מופע אימים של יאיר נתניהו". עוד נטען כי הוא אמר בחקירה שהוא לא זוכר הרבה דברים, שהקטין את החלק שלו בהיבטי הסיקור ושהוא טען כי לא היה לו מושג על ההביטים הרגולטוריים. מטעמו של יאיר נתניהו נמסר: "עוד הדלפות מהחקירה. אנו מבקשים להזכיר לציבור שהדלפה מחקירה היא עבירה פלילית שדינה שלוש שנות מאסר".

כזכור, בחודש שעבר פורסם בחדשות 13 כי רה"מ נתניהו אמר בחקירתו במסגרת תיק 4000 כי שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שיקר בחקירתו כשאמר שנתניהו אמר לו לדאוג לשאול אלוביץ', בעל השליטה בחברת בזק. נתניהו אמר לחוקרים: "פילבר משקר. הוא כנראה רצה לעבוד אצל אלוביץ' אחרי שיסיים את תפקידו ולכן פעל כדי לעזור לו. עכשיו, כדי להתחמק, הוא מפיל את זה עליי".

יאיר נתניהו
יאיר נתניהו | צילום: החדשות 13

עוד קודם לכן, פורסם כי גם לאחר שראש הממשלה נאלץ לעזוב את תפקידו כשר התקשורת ולמנות את השר איוב קרא למחליפו, נתניהו הוסיף להתערב בנעשה במשרד התקשורת. כך למשל בשנת 2017, על רקע המשבר שריחף מעל ערוץ 20, המזוהה עם הימין, דחק נתניהו בקרא לבטל לחלוטין את מועצת הכבלים והלווין, הרגולטור של חברת יס, שנמצאה בבעלות שאול אלוביץ'. נתניהו, כזכור, עזב את התפקיד על רקע פרסום הפרשיות שנגעו בעיסוק האינטנסיבי של ראש הממשלה בעולם התקשורת.

חוק בנושא הוגש, אלא שיו"ר ועדת הכלכלה, איתן כבל, בלם אותו לאחר שחש שתוכן החקיקה וההליך הבהול שלה היה תמוה לטעמו. התערבותו של נתניהו במשרד התקשורת התקיימה בעיתוי עדין, עת פרצה לעולם פרשת מיזוג בזק-יס, שהפכה לימים לחלק מחקירת תיק 4000עם זאת, נתניהו עוד לא נחשד בפרשה בשלב זה.

לפני כחודש פורסם בחדשות 13 כי יו"ר מועצת הכבלים והלוויין לשעבר, יפעת בן חי שגב, תשמש כעדת תביעה מרכזית בתיק 4000, זאת לאחר שלפי חקירתה במשטרה הופעל עליה לחץ מטעם מקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו לזרז את אישור עסקת בזק-יס.

יאיר נתניהו
יאיר נתניהו | צילום: רויטרס

כדי לקדם את עסקת מיזוג בזק ויס, צריך אישור של המועצה. בן חי שגב הגיעה למשטרה והעידה שבשנת 2015 הגיע אליה דוד שרן, לשעבר ראש לשכתו נתניהו, ומקורבים נוספים של ראש הממשלה והפעילו עליה לחצים. אותם מקורבים אמרו לה שנתניהו רוצה בדחיפות את עמדת מועצת הכבלים והלויין, שלב נוסף שצריך לעבור כדי לאשר את העסקה.

הצורך באישור העסקה במהרה היה חשוב כי היה זמן מוגבל עד שאישור העסקה יפוג וההליך יחל מהתחלה. שאול אלוביץ' היה צריך את הכסף בדחיפות. לכן, כך טענה בפני החוקרים, נתניהו הפעיל לחץ באמצות דוד שרן כדי שתעביר את חוות הדעת כמה שיותר מהר. עוד הוסיפה ואמרה לחוקרים כי בעיניה אין שום בעיה כי עיסקה זאת תאושר.