נתניהו: "לא מסכים עם הדברים שכתב בני יאיר על יצחק רבין"

רה"מ מסר כי "עמדותיו של יאיר הן שלו בלבד ועל דעתו", לאחר שבנו כתב בטוויטר כי "רבין רצח ניצולי שואה באלטלנה". עמיר פרץ בהפגנה בכיכר רבין נגד דבריו: "אגיש נגדו קובלנה פרטית"

זמן צפייה: 01:52

מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר הערב (שבת) כי "אני לא מסכים עם הדברים שכתב בני יאיר על יצחק רבין ז״ל. עמדותיו של יאיר הן שלו בלבד ועל דעתו". זאת לאחר שיאיר נתניהו צייץ בטוויטר כי "רבין רצח ניצולי שואה".

"רבין עבר על החוק, עשה הרצאות באמריקה בעודו עובד ציבור הרוויח הון תועפות", כתב יאיר נתניהו. "שעלו עליו הפיל את התיק על אשתו, וסגר את זה בשיחת סלון נעימה עם אהרון ברק. רבין רצח ניצולי שואה באלטלנה. רבין הביא לפה את ערפאת ועוד עשרות אלפי מחבלים מטוניס והביא למותם של 2000 ישראלים".

בתגובה לדבריו של בנו של ראש הממשלה, כתב יובל רבין, בנו של יצחק רבין: "לא האמנתי לו. לקבוע שרבין רצח ניצולי שואה זה המשך ישיר לפוסטר של רבין במדי אס-אס. אל תגידו שלא ראיתם. אולי הפעם היועץ המשפטי לממשלה יפעל נגד המסיתים?"

בתגובה ליובל רבין, יאיר נתניהו התייחס בביטול לאמירה לפיה הייתה הסתה נגד אביו: "איזה פוסטר, הדף a4 שהחזיק סוכן השב"כ שמפנייה? אז בוא תספר מה בדיוק קרה באלטלנה? למה רבין התכוון שאמר 'דפקנו אותם במים'?

במחאה על דבריו של יאיר נתניהו, ערכה מפלגת העבודה-גשר הפגנה בכיכר רבין. עמיר פרץ אמר בהפגנה: "אגיש קובלנה פלילית פרטית כנגד יאיר נתניהו. זוהי לא הסתה כנגד יצחק רבין עליו השלום. זוהי הסתה לפגיעה בכל מי שלא חושב כמוהם. אני קורא למשטרה לפעול במהירות ובכל הכח על מנת לחסום את חשבון הטוויטר הזה לפני שיהיה מאוחר מדי".

עמיר פרץ בהפגנה נגד דברי יאיר נתניהו בכיכר רבין | צילום: דוברות העבודה-גשר