יאיר נתניהו על הקריאה לשינוי חוק הלאום: "ישראל-דרוזיסטאן"

בנו של רה"מ התייחס בחשבון הטוויטר שלו לבקשה לתקן את החוק המעגן את מעמד העדה הדרוזית: "אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית-דרוזית בארץ ישראל". זאת, לאחר דברי ראש העדה לחדשות 13

זמן צפייה: 12:12

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, הגיב אמש (שבת) בחשבון הטוויטר שלו לקריאה לעדכן את חוק הלאום המעגן את מעמד העדה הדרוזית, וכתב: "אנחנו מכריזים בזאת, על הקמת מדינה יהודית- דרוזית בארץ ישראל, היא מדינת ישראלדרוזיסטאן!". זאת, בתגובה לציוץ של איש יחסי הציבור רני רהב, שהתייחס לדבריו של ראש העדה הדרוזית לחדשות 13.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"מרגיש שווה בין שווים": הצעיר שהפך לטייס הדרוזי הראשון בצה"ל

רה"מ בסיום קורס טיס: "נמשיך לפעול נגד התבססות איראן בסוריה"

ראש העדה, מוואפק טריף, השתתף בטקס סיום קורס טייס בחצרים שבו הוענקו כנפיים לג' - הטייס הדרוזי הראשון בצה"ל. באותו מעמד הצהיר טריף כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הבטיח לו לשנות את חוק הלאום לאחר הבחירות. "יש הרבה דברים שאנחנו עושים יחד עם ראש הממשלה לטובת מדינת ישראל ולטובת העדה", אמר ראש העדה הדרוזית לחדשות 13. "יש דברים שישונו אחרי הבחירות - הרבה דברים יקודמו לטובת העדה".

דרוזי, ראש העדה הדרוזית, מוואפק טריף
שייח מוואפק טריף בטקס סיום קורס טייס

בתגובה לדברים, כתב רהב בחשבון הטוויטר שלו: "הגיע הזמן שלכבוד העדה הדרוזית המפוארת הכנסת תעדכן את חוק הלאום באופן מיידי. כולנו אחד!". בנו של ראש הממשלה, כאמור, הגיב לדברים, בפרפראזה לנוסח הצהרת עצמאותה של מדינת ישראל.

קופטאן חלבי, יו"ר העמותה לחייל הדרוזי, התייחס לדברי בנו של רה"מ: "הגיע העת שמדינת ישראל תעשה כל שביכולתה, שאנו, אחיכם הדרוזים, נעמוד לצדכם - לא רק מתחת לאלונקה אלא גם במשרד בחברת ההיי-טק, נטוס לצדכם באל-על, נרצה לצדכם באוניברסיטאות, כאחים שווי זכויות ולא פחות מכך – שווי הזדמנויות".

ראש המרכז הישראלי הדרוזי, ד"ר אמיר חניפס, התייחס אף הוא לדבריו של יאיר נתניהו. "חבל שבנו של ראש הממשלה מתייחס בצורה כה מזלזלת ודוחה לרבים מבני העדה הדרוזית, הגאים בשייכות ובישראליות שלהם", כתב. "אני מקווה שקשר זה ימשיך ויתקיים לדורי דורות, למרות החוקים הגזעניים של אבא נתניהו והבדיחות חסרות הטעם של נתניהו הבן".