לפיד תקף את ניסנקורן: "איך תחיה עם עצמך? איך תסתכל על אשתך?"

יו"ר יש עתיד תקף במהלך דיון בוועדה המסדרת את חבריו למפלגה לשעבר: "לא ממשלת אחדות או חירום - ממשלת נתניהו החמישית שגנץ וניסנקורן זחלו אליה על גחונם. לא יוכלו לעולם להגיד שהם הגונים"

זמן צפייה: 05:32

ממשלת נתניהו-גנץ: במהלך דיון בוועדה המסדרת שהתקיים היום (חמישי) בכנסת, יו"ר מפלגת יש עתיד ח"כ יאיר לפיד תקף את חבריו למפלגה לשעבר, בראשם אבי ניסנקורן ובני גנץ, ואמר כי הממשלה המתגבשת היא "לא ממשלת אחדות ולא חירום - אלא ממשלת נתניהו החמישית שגנץ וניסנקורן זחלו אליה על גחונם ועל חשבון זה שלא יוכלו לעולם להגיד לאף אדם שהם אנשים הגונים".

לפיד הסביר כי יודעים זאת משום שבהצעת החוק, "אין אף מילה אחת על הקורונה והדחיפות להקים בגינה ממשלה". לדבריו, "אין תוכנית עבודה לעצמאים ששוקעים בחובות, מה יקבלו היוצאים לחל"ת ואף לא מה יקבלו יותר ממיליון מפוטרים – אתם פשוט לא רואים את זה. אתכם מעניינים רק ג'ובים. 52 שרים וסגני שרים על מנת שיוכלו לחזור הביתה, לבני ובנות הזוג, ולומר שיש להם תפקיד, לשכה, עוזרים ומזכירות. זו מפלצת ביורוקרטית שאי אפשר יהיה לנהל. אין לזה אח ורע בהיסטוריה של ישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מספר המתים מקורונה עלה ל-191; 14,592 חולים – מהם 107 מונשמים

מחקר: מקרי ההידבקות בנגיף בסין – פי 4 יותר ממה שמסרו הרשויות

אסף גרניט מבשל לצוותי הרפואה ומבקר את הממשלה: "מחפש מנהיג"

יאיר לפיד בדיון בוועדה בכנסת | צילום: חדשות 13

"לא ראיתי דבר כזה מאז נכנסתי לפוליטיקה לפני 7 שנים ולא 30 שנים לפני כן, בהן סיקרתי את הפוליטיקה", המשיך. "זו הייתה יכולה להיות קומדיה נפלאה על איך אנשים מוכרים את עצמם ואת עקרונותיהם בשביל לא לקבל שום דבר שיגרום להם הנאה. אתם לא תהנו דקה אחד במשרדים החדשים שלכם".

בשלב זה, פנה לפיד לניסנקורן בשנית, ואמר: "אבי, אתה תשב שם ותקלל את עצמך. תגיד 'אני זוכר את עצמי חודש אחורה, כשעוד הייתי אדם הגון שפעל למען מטרות שהוא מאמין להם, ועכשיו אני משרת אנשים שבתוכי - ולא כל כך בתוכי, אני בז להם בוז עמוק".

אבי ניסנקורן בתפקידו כיו''ר הוועדה המסדרת בכנסת | צילום: חדשות 13

"אתם מכניסים סעיף שאומר שראש ממשלה יכול להמשיך לכהן אחרי הרשעה - עבריין מורשע יוכל להיות ראש ממשלת ישראל, ואתה כשר משפטים תהיה חתום על זה. איך תחיה עם עצמך? איך תסתכל על אשתך בלילה כשתראו את זה במהדורת החדשות?"

לפיד פנה גם לח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן), והטיח בו: "לפחות אל תספר לעצמך שנותרת בן אדם הגון ביום שתעמוד בכנסת ותצביע נגד חוק הפונדקאות – כי אתה תצביע נגדו. כי יסבירו לך, כמו שהסבירו לך עכשיו, שאין ברירה, ושאם היינו עושים אחרת היו קורים דברים גרועים יותר".

עוד הצהיר לפיד: "הייתי שר האוצר, אני יודע כמה עולה באמת משרד ממשלתי, כל המפלצת הזאת שאתם מקימים עכשיו. מה תגידו לכל המובטלים, לכל אלפי ועשרות אלפי העסקים הקטנים שקורסים? הם באים הביתה עם סירים ריקים, ואתם באים עם סירים מלאים בג'ובים לחלק לחברים שלכם".

בסיכום דבריו אמר: "זוהי האמת על ההסכם הזה. והכול למה? כדי שתהיה הזכות הגדולה לזחול לממשלתו של אדם שיש נגדו כתבי אישום, ולהיות המשרתים שלו, ושל ליצמן גפני וסמוטריץ'. אני יודע מה אתם חושבים עליהם, כי היינו ביחד במערכת הבחירות והיינו מדברים בלילות, והייתם מספרים לי כמה אתם מזועזעים מהעובדה שאנשים כאלה מנהלים את ישראל, כמה אתם בזים להם ושונאים אותם. ועכשיו אתם הולכים להיות תחתיהם, ותעשו מה שהם אומרים לכם".