לפיד תוקף: "ההרס שמצאנו במשרדים הממשלתיים - בלתי נתפס"

שר החוץ מתח ביקורת על התנהלות הממשלה הקודמת, וטען כי הקואליציה הקודמת דאגה רק לעצמה. יו"ר האופוזיציה: "הממשלה פוגעת בליבת הביטחון הלאומי. לפיד הוא רה"מ בפועל - לא בנט"

זמן צפייה: 03:09

שר החוץ יאיר לפיד תקף היום (שני) בישיבה השבועית בכנסת את הממשלה הקודמת וטען כי "ההרס וההזנחה שמצאנו במשרדים הממשלתיים הם בלתי נתפסים. אנחנו לא מתחילים לעבוד מאפס - אלא מתחת לאפס. במקום לדאוג למדינה, הממשלה הקודמת דאגה רק לעצמה ולמקורביה".

"אנחנו נבנה מחדש, וטוב יותר, את מערכות המדינה, אבל זה לא יקרה ביום וגם לא בחודש, זה תהליך", המשיך ראש הממשלה החליפי. "התהליך הזה ינוהל בשקיפות, באורך רוח, באופן מאוזן, ובלי שיקולים פוליטיים. בכל מקום שבו נוכל לשתף את האופוזיציה, נזמין אותה להיות שותפה".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

לאחר מכן, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו תקף את הממשלה החדשה וטען כי לפיד התחייב לתאם פעולות נגד איראן עם ארצות הברית ובכך סיכן את ביטחון מדינת ישראל. לדברי נתניהו, "אני לא יכול לחשוב על מתנת כניסה טובה יותר לתפקיד בשביל 'התליין מטהראן' - חברי המשטר האיראני יודעים שהם יכולים לישון בשקט - לא יהיו להם הפתעות".

עוד תקף יו"ר האופוזיציה וטען כי "לפיד הוא ראש הממשלה בפועל - לא בנט. ממשלה שאינה מסוגלת להתייצב באמת מול ארצות הברית והקהילה הבינלאומית בנושאים שחורצים את גורלנו - אינה ראויה להנהיג את ישראל אפילו יום אחד". לפיד מסר בתגובה לנתניהו: "החלק הראשון לא נכון והחלק השני לא יהיה - מודה ליו״ר האופוזיציה על העצות, אנחנו נמשיך מכאן".