לפיד לחדשות 13: "שואף להחליף את השלטון - לא פוסל אף אחד"

יו"ר יש עתיד סירב להצהיר שהוא מתמודד על ראשות הממשלה וטען כי קואליציה עם החרדים וסמוטריץ' "תחסל את הדמוקרטיה". על הצהרתו שלא יהיו חיסונים עד ינואר: "שרה"מ לא ידבר על תחזיות כושלות"

זמן צפייה: 07:35

בחירות 2021: פחות מיומיים לפתיחת הקלפיות, וגם הערב (ראשון) יו"ר יש עתיד יאיר לפיד סירב להצהיר בריאיון לחדשות 13 שהוא רץ לראשות הממשלה. "אני שואף להחליף את השלטון", השיב כשנשאל אם ברצונו להיות ראש הממשלה בסבב הבחירות הנוכחי. "בתקופת הבחירות, אנשים ישבו בטלוויזיה ואמרו 'אני, אני ואני'. אני לא רוצה להיות במקום הזה, אני לא בא לשחק במשחק של תוכנית ריאליטי, שכל אחד עומד וממליץ על עצמו".

על פי כל הסקרים האחרונים, יש עתיד היא המפלגה השנייה בגודלה בכנסת, אלא שלמרות זאת - נראה כי לפיד יתקשה להרכיב קואלציה שתכלול בתוכה גם את ימינה של נפתלי בנט, וגם את הרשימה המשותפת. אם כך, כיצד הוא מתכוון להרכיב ממשלה? "אני שחקן ותיק ומנוסה מדי בשביל לנסות להרכיב קואליציות באולפני טלוויזיה, 38 שעות לפני הבחירות", אמר לפיד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נסגר התיק נגד אפי נוה והשופטת: "אין סיכוי סביר להרשעה"

מצלמות בקלפיות וסמויים שימנעו זיופים: המשטרה נערכת לבחירות

פרשת מותו של איתמר בן אבו: בן 17 מואשם בגרימת מוות ברשלנות

יאיר לפיד
יאיר לפיד

בהמשך, תקף יו"ר יש עתיד את ממשלת הימין האפשרית, ואמר כי "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו ממשלה של ליצמן, סמוטריץ', דרעי ובן גביר. ממשלה כזו תחסל את הדמוקרטיה". אלא, שבשאלה אחרת בריאיון, הבהיר כי הוא "לא פוסל אף אחד" - גם לא את החרדים, "כל עוד הם מבינים שלא אוותר בעניינים כמו נישואים אזרחיים, חוק הגיוס וחילוק תקציבים".

אמש, הזמין לפיד את ראש הממשלה לעימות מולו - עימות שבסופו של דבר לא יצא אל הפועל. "נתניהו לא בא כי הוא מפחד", טען. "הוא יודע שהחולשה הכי גדולה שלו זה להרכיב ממשלה". כאן, נשאל מה דעתו באשר לעובדה שנתניהו מזכיר לא אחת את מבצע החיסונים המוצלח אל מול האמירה של לפיד, לפיה "תגיע לכאן קופסה עם חמישה חיסונים". "אני מציע לנתניהו שלא יילך איתי על העניין הזה של תחזיות כושלות. זה האיש שאמר במאי 'צאו לבלות, נגמרה הקורונה', ואז מתו 6,000 איש".

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר לפיד בהצגת הרפורמה בנמלי הים
בנימין נתניהו ויאיר לפיד | צילום: רויטרס

כשנשאל אם החליט להתראיין בשל הירידה בסקרים, שכן עד כה נמנע מלעשות זאת באופן נרחב כפי שעשו פוליטיקאים אחרים - ובמיוחד נתניהו, ענה: "תמיד בישורת האחרונה מדברים בכמה מקומות. זה חלק ממערכת הבחירות, זה מה שעושים. אני חושב שביני לבין נתניהו יש הבדל סגנוני. אני מסתכל עליו ועל אנשים שנראים כמו חקיינים שלו, ואני לא רואה שום צורך להיות כמוהו".