לפיד: "גם אם נהיה הסיעה הגדולה בממשלה - לא בטוח שאהיה ר"מ"

יו"ר יש עתיד פרסם טור ב"הארץ" שבו רמז לאפשרות שיסכים להיות שני ברוטציה כדי לאפשר גוש להחלפת נתניהו, יחד עם בנט וסער. "סיום שלטון נתניהו הוא המטרה הראשונה שלי - מוכן לוותר על הרבה"

זמן צפייה: 01:35

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד פרסם הערב (שני) טור ב"הארץ" שבו רמז כי כדי להחליף את נתניהו, יסכים להיות שני ברוטציה בממשלה שתכלול את בנט וסער. "אם יש עתיד תהיה המפלגה הגדולה ביותר בממשלה הבאה, העובדה הזאת אולי לא תבטיח לי את ראשות הממשלה", כתב לפיד.

"אמרתי והתכוונתי לכך שסיום שלטונו של נתניהו הוא המטרה ראשונה בעיניי", כתב יו"ר יש עתיד. "בשבילה אני מוכן לוותר על הרבה מאוד דברים, כולל השאיפות האישיות שלי".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

משרד האוצר מפרסם: מסים וקיצוצי ענק – יידרשו כבר השנה

ועדת הבחירות: "אוטובוס קלפי" למבודדים, בוחנים קלפיות בנתב"ג

קופ"ח מאוחדת: לדחות את מתן התו הירוק לשבועיים לאחר החיסון

ח''כ יאיר לפיד
ח''כ יאיר לפיד | צילום: חדשות 13

בליכוד הגיבו לריאיון וכתבו כי "יאיר לפיד ממשיך להסתתר כדי להעלים מהציבור את שאלת הבחירות: מי יזניק את כלכלת ישראל בתקופה הקריטית הזו שבה אנו יוצאים מהקורונה - נתניהו שכבר חילץ את ישראל משני משברים כלכליים, או לפיד שהיה שר האוצר הכושל בתולדות המדינה".

בד בבד, ישיבת הממשלה שבה אמור היה להיות מאושר סבב שרים התפוצצה, לאחר שיו"ר כחול לבן בני גנץ דרש מינוי קבוע למשרד המשפטים. השבוע, גנץ צפוי לאשר את הארכת הכהונה של מ"מ פרקליט המדינה עמית איסמן.

יו''ר ימינה נפתלי בנט
יו''ר ימינה נפתלי בנט

ביום שישי, כזכור, פורסם בחדשות 13 כי גורמים בכירים במפלגות המרכז-שמאל מודים כי נשקלת ברצינות האפשרות להסכים למצב שבו יו"ר נפתלי בנט יכהן כראש ממשלה ראשון בממשלת רוטציה לפרק זמן של שנה.

האפשרות הזאת נבחנת בקרב הגוש להחלפת נתניהו, במסגרת ההיערכות ליום שאחרי הבחירות. כל זאת, במקרה שבו הגוש של נתניהו יצליח לגרוף 61 מנדטים (כולל אלו של ימינה), ובניסיון לפתות את בנט להצטרף לממשלה להחלפת נתניהו ולא להקים עימו ממשלת ימין-חרדים.