לפיד: "רה"מ מוביל למלחמת אחים, נאומו בביהמ"ש - ניסיון הפיכה"

יו"ר האופוזיציה תקף את ראש הממשלה, וטען כי הוא מאיים על השופטים: "התחיל את משפטו בהסתה פרועה נגד שלטון החוק". לפיד פנה לגנץ ואשכנזי: "יש עיקרון שאתם כן מוכנים להילחם עליו?"

זמן צפייה: 02:41

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף היום (שני) בישיבת הסיעה של יש עתיד את ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדבריו, "נתניהו מנסה להוביל אותנו למלחמת אחים, אסור שהוא ימשיך בתפקידו. משפט נתניהו התחיל בהסתה פרועה נגד שלטון החוק. הוא יודע שזה ייגמר באלימות ולא אכפת לו".

"ראש הממשלה ניסה למכור לנו אתמול שאלפי אנשים - שוטרים, חוקרים, פרקליטים, שופטים, עתונאים, פוליטיקאים – שותפים בקנוניה ענקית שנועדה לתפור לו תיק", המשיך יו"ר האופוזיציה. "זו הזיה פרנואידית. היה אתמול ניסיון הפיכה, מי שהוביל אותו זה נתניהו. ניסה לפגוע במשטרה, בפרקליטות, בבית המשפט, בתקשורת. ניסה לאיים על שופטיו".

יו''ר האופוזיציה יאיר לפיד נואם במהלך השבעת הממשלה
יו''ר האופוזיציה יאיר לפיד נואם במהלך השבעת הממשלה | צילום: דוברות הכנסת, עמוס בן גרשום

לפיד תקף גם את בכירי כחול לבן על שתיקתם נוכח פתיחת משפטו של נתניהו ואמר: "גנץ ואשכנזי בחרו אתמול בזכות השתיקה. אחרי כל ההבטחות להגן על מערכת המשפט, גנץ הוציא אתמול הוראה לאנשיו לא לתקוף את נתניהו. לפני שבוע, כשהם נכנסו לממשלה הם אמרו: 'לא נקבל התקפה על שלטון החוק'. יש התקפה על שלטון החוק. התקפה איומה, אלימה, חזיתית. מה אתם מתכוננים לעשות בעניין? האם יש איזשהו עקרון שאתם כן מוכנים להלחם עליו?".

"אני רוצה להגיד מפה לאזרחי ישראל משהו על עצמם: אנחנו יותר טובים מזה", המשיך. "אנחנו יותר טובים ממה שראיתם אתמול על מדרגות בית המשפט. אנחנו יותר טובים מההסתה, מהשנאה, מהשחיתות שראיתם אתמול. אנחנו יותר טובים מהממשלה הזו. ממשלה של מנותקים, עריקים ושותקים. זה לא מה שישראל הפכה להיות. זה לא האופי האמיתי שלנו. זה בנאדם אחד שנאשם בפלילים".