ליצמן מאיים: אם יוטל סגר בחגים - אפרוש מהממשלה

לקראת החלטת הממשלה בנוגע לסגר שאישר קבינט הקורונה, יו"ר יהדות התורה שב ומאיים כי סגירת בתי הכנסת בחגי תשרי תוביל להתפטרותו. שר החינוך גלנט: "אדרוש לקיים לימודים עד יום ו'"

זמן צפייה: 01:50

יו"ר יהדות התורה השר יעקב ליצמן איים הבוקר (ראשון) כי אם יוטל סגר בחגים הוא יפרוש מהממשלה, זאת לקראת הדיון שצפוי להכריע בשעות הקרובות על סגר. כזכור, ביום חמישי החליטה ועדת הקורונה להטיל סגר נרחב בכל הארץ כך שהחל מיום שישי הקרוב, ערב ראש השנה בשעה 6:00 בבוקר, תיכנס ישראל לסגר מלא. באותו יום חמישי אמר השר למקורביו כי לא יהיה יהיה לו מה לחפש בממשלה שלא מאפשרת תפילות בחגים.

בתוך כך, וברקע כוונת הממשלה לסגור את מוסדות החינוך עוד ביום רביעי, שר החינוך יואב גלנט צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי בכוונתו לדרוש בישיבת הממשלה לקיים את הלימודים עד יום ו'. "מערכת החינוך ותלמידי ישראל הם העתיד והיתרון שלנו, הם לא גורם התחלואה", כתב גלנט. "הבעיות נמצאות במקומות אחרים והגיעה השעה לטפל בהם. אדרוש להמשיך את הלימודים כדי לאפשר לתלמידים רצף חינוכי ולהוריהם יציבות כלכלית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אישה כבת 60 נהרגה בשריפה בבית פרטי באשקלון

רון שחר על המירוץ למיליון, הגעגוע לבמה – והפרידה מאשתו

"אנחנו לא נקום מזה": בעלי העסקים שחוששים שלא ישרדו סגר נוסף

יעקב ליצמן
יעקב ליצמן | צילום: רויטרס

בד בבד, משרד הבריאות עדכן כי 2,715  נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף עלה ל-153,759 בני אדם. כעת בארץ, 37,482 חולים פעילים, בהם 513 במצב קשה, מתוכם 130 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין המתים עלה ל-1,108.

עוד עדכנו במשרד כי אתמול בוצעו 30,322 בדיקות - 9% מהן יצאו חיוביות. כמו כן, מצבם של 198 מהחולים מוגדר בינוני, 1,028 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 3,065 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד, מתוכם 887 אחיות ו-427 רופאים.

על פי נתוני המשרד, מספר החולים הפעילים הגבוה ביותר הוא בירושלים, שם נמצאים 4,710 חולים, לאחר מכן בני ברק עם 2,204 ואז אשדוד שבה אובחנו 1,450 חולים פעילים.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

במקביל, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד קרא לשרים לשקול בכובד ראש את החלטתם. "ההחלטה על סגר כללי ומחמיר היא בבחינת מכת גרזן לכלכלה הישראלית", אמר בר-דוד. "שיתוק מלא של המדינה בשלב הזה, במקום פעילות דיפרנציאלית בערים האדומות, היא בחירה הרת גורל שתשפיע על כל החברה הישראלית להרבה שנים קדימה. מאות אלפים יידחפו אל מתחת לקו העוני".

מי שעוד קראו לשרים ולראש הממשלה לדחות את סגירת מוסדות החינוך היו פורום הגנים הפרטיים, ראשי פורום הגנים הפרטיים קרן אוחנה איוס וחנן דגן, שדרשו "שלא לסגור את גני הילדים מגילאי לידה עד 3, גילאים אשר הוכח כי רמת התחלואה וההדבקה בהם היא אפסית", לשון ההודעה. "חובה להכיר בסקטור כחיוני עבור המשק ולתת מענה להורים הרבים שעובדים במוסדות הבריאות, החירום, הבטחון ומפעלים חיוניים".

"במידה ויוכרז סגר, הממשלה חייבת ליצור מנגנון פיצוי יעיל לגנים - אחרת גנים רבים יקרסו כלכלית", הוסיפו. "הסקטור שלנו עדיין מנסה להתאושש מהשלכות הסגר ב'גל הראשון'. כאלפיים גנים נסגרו ורבים נאבקים עדיין כדי להתקיים. אם הגנים יאלצו שוב לסגור את שעריהם המשמעות היא אחת ויחידה - סגירת גנים רבים לצמיתות, ואילוץ הורים רבים להישאר עם הילדים בבית. הגנים היחידים שיוכלו לשרוד יאלצו להקפיץ משמעותית את תשלום ההורים החודשי".

שוטרים אוכפים את הסגר בדיר אל-אסד ובענה | צילום: דוברות המשטרה

על השולחן של שרי הממשלה יונחו היום שתי הצעות - סגר מלא או ריסון מהודק, התוכנית שאותה גיבש פרופסור רוני גמזו ועליה הוא המליץ. אלא שהשבוע אימץ הקבינט דווקא את עמדת הסגר המלא מחשש מפני הדבקה המונית בקורונה, כיוון שלטענתם זאת הדרך היחידה להתמודד עם הנגיף.

לקראת הצבעת השרים הופעלו לחצים כבדים, גם מצד משרד האוצר, וגם מצד גורמים נוספים, על מנת למתן באופן מהותי את צעדי הסגר. רבים, גם במערכת הפוליטית וגם במערכת הרפואית, סבורים כי הצעדים האלה אכן ימותנו עד לסוף השבוע.