"יוצא לקרב לטיהור שמי": איוב קרא הודיע על התפטרותו מהממשלה

במכתב ששלח לראש הממשלה נתניהו כתב השר המתפטר: "מאז מוניתי לתפקיד החל מסע הכפשות מגמתי נגדי - הנובע מדעות קדומות. אינני פורש מהחיים הציבוריים, בימים הקרובים אחליט על המשך דרכי"

זמן צפייה: 00:47

חבר הכנסת איוב קרא הודיע היום (שני) על התפטרותו מהממשלה וסיום תפקידו כשר התקשורת. במכתב ששלח לראש הממשלה בנימין נתניהו כתב כי "מאז מוניתי לתפקיד החל מסע הכפשות מגמתי נגדי, הנובע מדעות קדומות. אינני פורש מהחיים הציבוריים, אך אני יוצא לקרב לטיהור שמי ולטיהור הליכוד מתפיסות מפא"יניקיות. בימים הקרובים אחליט על המשך דרכי".

עוד כתב קרא: "אחרי שנים רבות של שירות צבאי וציבורי בהן הפסדתי את היקר לי למען ביטחון ישראל, הגיעה השעה לומר לעם ישראל את האמת: בשל מסע ההכפשות כל הצלחה הפכה לצערי לכישלון. הביקורת המגמתית הגיעה לשיאה בשיתוף פעולה בין צמרת הליכוד כדי להחליש אותי, כולל לאסור עליי להתמודד במגזר המיעוטים - דבר שלא נעשה לאף איש ציבור בהיסטוריה של המדינה".

לכתבות נוספות בנושא: 

איוב קרא הסיר את מועמדותו לתפקיד השגריר במצרים

שגרירי ישראל בקהיר לשעבר פנו לרה"מ: "אל תמנה את קרא לתפקיד"

פרסום ראשון: נתניהו שוקל למנות את איוב קרא לשגריר במצרים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התקשורת איוב קרא
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התקשורת איוב קרא | צילום: רויטרס

אמש כזכור, הודיע קרא כי הוא לא יתמודד לתפקיד השגריר במצרים. "החלטתי להסיר את מועמדותי לתפקיד השגריר. ההתקפות עליי וההכפשות שאיני ראוי להן וההתמהמהות בשל משחקים פוליטיים כדי לפגוע בי אישית, הביאו לסיום סאגה זו מבחינתי", כתב קרא בחשבון הטוויטר שלו.

זאת, לאחר שבתחילת החודש פורסם לראשונה בחדשות 13 כי ראש הממשלה שוקל למנות את קרא לתפקיד. בעקבות הפרסום, תשעה שגרירים לשעבר בקהיר קראו לנתניהו להימנע ממינויו של קרא לשגריר במצרים. "אנו, שגרירי ישראל במצרים לשעבר, פונים אליך בבקשה להימנע ממינוי פוליטי לכהונת השגריר הבא במצרים", נכתב במכתב, "ולהעדיף את הבחירה המקצועית שעשתה ועדת המינויים של משרד החוץ בדיפלומטית המיומנת אמירה אורון".

השגרירים פירטו במכתב על ניסיונה המקצועי של אורון, והוסיפו כי "מעמדה של השגרירות במצרים יקר לנו". על המכתב חתומים יעקב אמיתי, גדעון בן-עמי, אפרים דובק, שלום כהן, יצחק לבנון, צבי מזאל, דוד סולטן, שמעון שמיר ואלי שקד.