יממה לפני המועד: עדיין אין מועמד לתפקיד מבקר המדינה

יוסף שפירא יסיים בחודש יולי את תפקידו, אך למרות החיפושים הקדחתניים, בקואליציה ובאופוזיציה לא מצאו מועמד להחליפו. האם אנשים שכלל לא היו ברשימה יזכו מן ההפקר?

זמן צפייה: 01:19

בחודש יולי יסיים את תפקידו מבקר המדינה יוסף שפירא, ובכנסת טרם מצאו מועמד שיחליפו. זאת על אף שהמועד האחרון להגשת מועמדים יהיה מחר (שני). הליכוד הציע תחילה את מועמדותו של פרופסור אברהם דיסקין, אך סיכוייו נחלשו בשל התנגדות החרדים. גם לאופוזיציה אין מועמד, והיא מתעקשת כי יש למנות לתפקיד שופט לשעבר – על אף התנגדות נתניהו למהלך.

בשל כך, ברקע החיפושים הקדחתניים של שני הצדדים למועמד מתאים, ייתכן כי דווקא אנשים שכלל לא היו ברשימה - יקבלו את התפקיד. בין אלה שאולי יזכו מההפקר ניתן לציין את האלוף המיל' גיורא רום ואת היועץ המשפטי של הכנסת אייל ינון, שמעוניינים בתפקיד.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

תוכנית השלום יוצאת לדרך: ועידה כלכלית תתקיים בבחריין ביוני

מרגמה נחתה סמוך לשגרירות ארה"ב בעיראק; אין נפגעים

מחסור בפקחים ואכיפה לקויה: כך הפך ענף הבנייה לשדה קטל

מבקר המדינה יוסף שפירא
מבקר המדינה יוסף שפירא | צילום: יצחק הררי, משרד מבקר המדינה

בשבוע שעבר הודיע יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לח"כים כי מליאת הכנסת תבחר את מבקר המדינה הבא ב-3 ביוני. הבחירות יתקיימו בהצבעה חשאית, והצעת מועמד לתפקיד מבקר המדינה תוגש ליו"ר הכנסת על ידי עשרה ח"כים לפחות, בצירוף הסכמת המועמד בכתב. אדלשטיין הוסיף במכתבו לח"כים כי "את הגשת המועמדות יש להעביר באמצעות מזכירות הכנסת, עד ליום ה-14 שלפני יום הבחירה, כלומר יום שני הבא, ה-20 במאי".

בחודש שעבר פורסם בחדשות 13 כי בעוד יוסף שפירא, מבקר המדינה היוצא, טוען כי המבקר הבא מוכרח להיות שופט, ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו מעוניין למנות שופט בדימוס לתפקיד - בפעם הראשונה זה 30 שנה. ואכן שלושת השמות שהליכוד ונתניהו העלו כמועמדים לתפקיד אינם שופטים בדימוס. יעקוב בורובסקי הוא עורך דין ויועץ בכיר במשרד מבקר המדינה, פרופ' אבי דיסקין הוא מרצה בתחום מדע המדינה, ואייל ינון מכהן כיועץ משפטי לכנסת כבר תשע שנים. יש לציין כי הליך מינוי המבקר נעשה על ידי הצבעה חשאית בכנסת.