הליכוד נגד בנט: "מסרב לתמוך בפתרון שלא כרוך בחיסול הימין"

ברקע המגעים להקמת ממשלה ותום תוקף המנדט של נתניהו, קוראת המפלגה ליו"ר ימינה להודיע על תמיכתו במשאל עם לראשות הממשלה, ולהפסיק את המו"מ עם מחנה השינוי. "מוכן להמליך ממשלת שמאל"

בנימין נתניהו ונפתלי בנט
בנימין נתניהו ונפתלי בנט | צילום: רויטרס

13 ימים לפני שייפקע המנדט שניתן לראש הממשלה בנימין נתניהו להרכבת הממשלה, מפלגת הליכוד תקפה היום (רביעי) את נפתלי בנט, ובהודעה שהוציאה לתקשורת טענה כי "מתוך אמביציה בלתי-נשלטת להיות ראש ממשלה בכל מחיר, בנט - עם 7 מנדטים - מוכן להמליך ממשלת שמאל עם קואליציה של 50 חברי כנסת מהשמאל והמשותפת".

בליכוד התייחסו לכך שבנט עדיין לא הביע תמיכה בקיום משאל עם לראשות הממשלה, והוסיפו כי הוא "מסרב לתמוך בפתרון היחיד לפלונטר הפוליטי שלא כרוך בחיסול הימין". לטענתם, "ראש הממשלה שייבחר יוכל להקים ממשלה מייד - רוב מובהק בציבור תומך בפתרון זה".

בהודעה, הזהירו בליכוד כי אם ימינה תחבור לממשלת שמאל, זו תהיה "ממשלה משותקת שתקרוס תוך חודשים ספורים ותביא לפיזור הכנסת ולבחירות כלליות חמישיות. היא לא תוכל לעמוד אפילו יום אחד מול הלחצים הבין-לאומיים נגד ההתיישבות, חיילי צה"ל והמרוץ להסכמים מסוכנים עם איראן. היא אפילו לא תוכל לקדם רפורמה אחת של הימין".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שיעור האבטלה ירד מתחת ל-10% – דמי האבטלה יקוצצו

אש סותר את נתניהו: "לא יודע מתי נצטרך להתחסן שוב"

המנהל שיקר בחקירה האפידמיולוגית: משרד הבריאות יסגור את ביה"ס

ראש הממשלה בנימין נתניהו
צילום: קובי גדעון, לע''מ.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב להודעה של הליכוד, ומסר: "ממשלת אחדות ישראלית היא הדבר היחיד שיכול למנוע בחירות חמישיות אם תוקם ממשלת אחדות ישראלית, בה אנשים הגונים פועלים לטובת המדינה ולא לטובת עצמם, היא תהיה פטריוטית, יציבה ויעילה, ותגן על האינטרסים של אזרחי ישראל ופרנסתם הרבה יותר טוב מכל נאשם בפלילים שעסוק רק בהישרדות אישית.

"ממשלת אחדות ישראלית", הוסיף לפיד, "היא הדבר היחיד שיכול למנוע בחירות חמישיות ולא הטריקים והשטיקים של נתניהו - שאין כבר אדם אחד שמאמין לו או להבטחותיו הריקות".

נפתלי בנט

אתמול, היה זה נתניהו שקרא למשאל עם מהיר שבו העם יחליט מי יהיה ראש הממשלה, והבהיר כי יקבל כל תוצאה. "זה תלוי רק באדם אחד - בנט. לצערי, הוא מנהל משא ומתן כפול - גם איתנו וגם כזה להקמת ממשלת שמאל".

בשלב זה, הוסיף לתקוף את יו"ר ימינה, וטען כי "רק בגלל אמיבציה אישית להיות ראש ממשלה עם 7 מנדטים הוא לא נותן לי להקים ממשלה. השיא הגיע אתמול בלילה - הוא חבר לשמאל", אמר בהתייחס לכך שבימינה החליטו אתמול להצביע נגד הצעתו של ח"כ מיקי זוהר בוועדה המסדרת.