יממה אלימה: כך משפיעה המתיחות הפוליטית על הרחוב הישראלי

חוסר הוודאות הפוליטי-מדיני מעלה את סף המתח בכל רבדי החברה: השיח האלים פרץ את גבולות הרשתות ובא לידי ביטוי גם ברחוב, בין היתר בתקיפת השחקן רמי ורד ובכיר כחול לבן גבי אשכנזי

זמן צפייה: 02:13

חוסר הוודאות הפוליטי-מדיני מעלה את המתח בחברה הישראלית כולה יותר ויותר ככל שחולף הזמן. נראה כי האלימות כלפי פוליטיקאים ואזרחים במדינה הולכת ומתגברת - רק בסוף השבוע האחרון רמטכ"ל צה"ל לשעבר, גבי אשכנזי, הותקף כשאר הגיע לסיור באשקלון, וכן במהלך הפגנה בפתח תקווה, היו חילופי מהלומות ומכות בין הקומיקאי רמי ורד לבין תומכי ראש הממשלה.

גבי אשכנזי, מראשי כחול לבן, הגיע לסיור בעיר הדרומית. את פניו של הרמטכ"ל לשעבר קיבלו כמה מתושבי העיר בצעקות ובקריאות בגנותו, בהן "שמאלני, עוף מפה", וכן "תביא לנו ערבים לפה, נכון?". אשכנזי הוא פוליטיקאי במפלגה שעשויה לקבל תמיכה מהמפלגות הערביות אם וכאשר יבשיל מהלך של ממשלה צרה. הביקורת לגיטימית למהלך שכזה, אבל השאלה היא איפה עובר הגבול. החיכוך של פוליטיקאים בציבור הישראלי הוא דבר מבורך, אבל נדמה שבתקופה האחרונה הרגעים המשעשעים הופכים לרגעים של שנאת חינם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

סערה בדיון לזכר רבין: רה"מ תקף את המשפחה, גנץ יצא נגד נתניהו

ניר חפץ בצאתו מביהמ"ש: "עדותי אמת מזוקקת; אני משלם מחיר כבד"

במהלך ניסיון מעצר של תושב יצהר: שוטר נפצע קל מיידוי אבנים

גבי אשכנזי מותקף באשקלון
גבי אשכנזי מותקף באשקלון | צילום: החדשות החמות בטלגרם

יום למחרת, כיכר גורן בפתח תקווה, מרחק של כמה מאות מטרים מביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הפכה לזירת התגוששות שהופכת לסוערת יותר ממוצאי שבת אחת לשנייה.

שי שטרן הגיע עם הסטנדאפיסט רמי ורד לכיכר במסגרת צילומים לתוכניתו. שטרן, כהרגלו, מצלם כתבות סאטירה במקומות מתוחים. מהתיעודים שהגיעו מהמקום עולה כי מפגין מטעם הליכוד, אדם מבוגר, מקלל את ורד ואז הולם באמצעות אגרופו בסטנדאפיסט - שלא נשאר חייב ומשיב לו באמצעות אגרוף גם כן. "הותקפתי, קיללו אותי, הוקפתי באנשים", שחזר ורד, "התחילה התקהלות וניסיתי לבלום את זה. הגנתי על עצמי ונגמר הסיפור, מדובר בתקרית של שנייה".

ככל שמנדלבליט ושי ניצן מתקרבים להכרעה בתיקי ראש הממשלה, השיח - שהיה ברוח הזו בעיקר ברשתות החברתיות, מתפרץ מהמקלדת אל החוץ. לכל הצדדים, למרבה הצער, יש חלק בזה.

רמי ורד
רמי ורד | צילום: חדשות 13