משרד החוץ העביר לפוטין מסמך בעניינה של נעמה יששכר

במהלך השיחות עם המשלחת הרוסית שהגיעה לירושלים, העבירה ישראל מסמך עם טיעוניה של הצעירה שערעורה נדחה, וצורפו אליו בקשות חנינה מטעם רה"מ נתניהו והנשיא ריבלין

זמן צפייה: 06:00

בכירים במשרד החוץ אמרו הערב (חמישי) לחדשות 13 כי במהלך השיחות עם המשלחת הרוסית, העבירה ישראל מסמך שכולל את כל הטיעונים בזכות שחרורה של נעמה יששכר ומתן חנינה. למסמך צורפו גם מכתבו של ראש הממשלה נתניהו ומכתבו של הנשיא ריבלין ובהם בקשת החנינה. אנשי משרד החוץ ביקשו שהמסמכים יועברו לנשיא פוטין. הבטחותיו של נתניהו להחזיר את נעמה לישראל לפני כמה ימים גרמו לנזק רב: מצד אחד העלו את הציפיות בקרב משפחתה של יששכר, ומצד שני העלו את המחיר שפוטין יודע שהוא יכול לבקש.

מוקדם יותר היום דחה בית המשפט ברוסיה את ערעורה של נעמה יששכר, שנידונה לשבע שנות מאסר וחצי בגין הברחת סמים, והיא תמשיך לרצות את 7.5 שנות המאסר שהוטלו עליה.

עוד בחדשות 13:

ביהמ"ש הרוסי דחה את ערעור נעמה יששכר: תרצה 7.5 שנות מאסר

עורך דינה של נעמה יששכר בדיון בערעורה: "מסמך ההודאה זויף"

נתניהו על נעמה יששכר: "מבטיח שאביא אותה הביתה"

נעמה יששכר בתא זכוכית בדיון בערעור שהגישה
נעמה יששכר בתא זכוכית בדיון בערעור שהגישה | צילום: חדשות 13

לאחר ההכרעה, שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם אמה של נעמה, יפה יששכר, והבטיח לה: "חרף האכזבה מהחלטת בית המשפט - אני לא מוותר. אמשיך לפעול בכל דרך כדי להשיב את נעמה הביתה". יששכר אמרה לו: "מה זה ׳זמן׳? תגיד לי משהו, תן לי תקווה".

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-Asia-20191219-1813' autoplay='0' credit='' desc='יפה יששכר בשיחת טלפון עם נתניהו' kid='1_ds6ity8j' duration='28'']

במהלך הדיון, יששכר פנתה לשופטים ואמרה: "אני לא קניתי את החשיש, לא לקחתי מאף אחד ולא שמתי בתיק שלי. השוטרים שמצאו את החשיש בתיק שלי חשבו שנכון להאשים אותי בפשע", הוסיפה נעמה, שדיברה מתוך תא זכוכית באולם שבו התקיים הדיון. "לא הסבירו לי את המשמעות של האירוע, אני מעולם לא הייתי ברוסיה, אני לא דוברת השפה ולא מכירה את החוקים במדינה".

נעמה יששכר בדיון מהכלא
נעמה יששכר בדיון מהכלא | צילום: חדשות 13

לדבריה, הרשויות אילצו אותה לחתום על הודאה. "התבקשתי לחתום על מסמכים בשפה הרוסית, למרות שאני לא מכירה אותה", טענה הצעירה. "לא הביאו לי מתורגמנים שיעזרו לי להבין ולמלא תשובות ולכן אילצו אותי לחתום מבלי שהבנתי. לא הייתי מודעת לכך שהפללתי את עצמי בכך שחתמתי".

"כאשר הכריחו אותי לחתום על המסמך ברוסית, כתבתי בכתב ידי שאני לא מבינה רוסית ושנשאלתי איפה אני עובדת ואיפה נולדתי", הוסיפה נעמה.

"חשוב לי להגיד שאני לא ידעתי שזה בתיק שלי, אך זה אכן היה שם", אמרה נעמה. "לא היו לי שום כוונות להבריח סמים לרוסיה, ולא לחצות את הגבול. עכשיו, אחרי שהרחבנו את צוות ההגנה שלי - אני מבינה שאני לא אשמה".