הבשורה בדרך? "ישראל בין המועמדות לקבל פטור מוויזה לארה"ב"

לאחר שהנשיא ביידן הבטיח בפגישתו עם בנט לקדם את הנושא, בכיר בממשל האמריקני הודיע כי ישראל ושלוש מדינות נוספות מועמדות להיכנס לתוכנית הפטורים מוויזה: "השלכות חיוביות בכלכלה ובביטחון"

זמן צפייה: 01:56

ארצות הברית שוקלת להוסיף את ישראל כאחת מארבע מדינות שיצטרפו לתוכנית המאפשרת לאזרחיהם להיכנס למדינה ללא ויזה, כך אמר אמש (שלישי) השר לביטחון המולדת אלחנדרו מאיורקס. "יש לנו ארבע מועמדות בקנה: ישראל, קפריסין, בולגריה ורומניה", אמר מאיורקס באירוע של תעשיית התיירות. "אנחנו מאוד ממוקדים בתוכנית. להחלטה יהיו השלכות חיוביות בנושאי כלכלה וביטחון".

התוכנית לפטור מוויזה מאפשרת לאזרחי המדינות ברשימה להגיע לארצות הברית ללא ויזה, לשהייה של עד 90 יום, והיא כוללת כרגע 40 מדינות. בספטמבר צירפה ארה"ב את קרואטיה לתוכנית, ומנכ"ל איגוד התיירות האמריקני אמר אתמול כי בכל פעם שמדינה חדשה מתווספת לרשימה ענף התיירות פורח.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ארה"ב: "מודאגים מהתוכנית להרחבת הבנייה בהתנחלויות הישראליות"

אלרעי-פרייס: "הסיכון לילדים הוא מהמחלה – לא מהחיסון"

תועדה מכה פעוטות והחלה לעבוד בגן חדש – ההורים מנעו את כניסתה

אלחנדרו מאיורקס השר לביטחון המולדת ארה''ב
השר לביטחון המולדת של ארה''ב אלחנדרו מאיורקס | צילום: צילום: רויטרס

לאחר פגישתם של ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן באוגוסט הדגיש ביידן כי הממשל שלו יחזק את שיתוף הפעולה הדו צדדי עם ישראל בדרכים שיועילו לאזרחי שתי המדינות, לרבות על ידי עבודה משותפת לקראת הכללת ישראל בתוכנית הפטור מוויזה. באותו חודש נפגש מאיורקס עם שגריר ישראל בוושינגטון גלעד ארדן ודן עמו בסוגייה.

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן וראש הממשלה נפתלי בנט
ביידן הבטיח לקדם את הנושא. פגישת נשיא ארה''ב עם בנט באוגוסט | צילום: אבי אוחיון / לע''מ

הכנסת ישראל לרשימת המדינות הפטורות מוויזה לארה"ב עלתה לא פעם בעבר. ממשלים קודמים כבר הבטיחו להוציא את המהלך לפועל, אך דבר לא קרה. כעת נראה שייתכן וישראלים יוכלו, אולי, לנסוע לארצות הברית מבלי להוציא ויזה.