מתנגדים לסיפוח: בית הנבחרים האמריקני הצביע בעד שתי המדינות

ברוב של 226 מול 188, אישר הבית התחתון של הקונגרס הצעה הדוחה את התמיכה ברעיון הסיפוח והחלת הריבונות על הגדה המערבית. השדולה היהודית-אמריקנית "ג'יי סטריט": "מברכים על ההחלטה"

הקונגרס האמריקני בוושינגטון
הקונגרס האמריקני | צילום: רויטרס

בית הנבחרים האמריקני אישר היום (שישי) הצעה המאשררת את התמיכה בפתרון שתי המדינות, ברוב של 226 מול 188. בשדולה האמריקנית "ג'יי סטריט" ציינו כי "זו הפעם הראשונה שבה בית הנבחרים קיבל הצעת החלטה המביעה התנגדות אמריקאית לתוכניות הסיפוח של ממשלת נתניהו".

מהשדולה האמריקנית נמסר כי "ג'יי סטריט מברכת על העברתה של הצעת החלטה 326, המביעה התנגדות אמריקנית לתוכניות הסיפוח של ממשלת נתניהו ותמיכה בפתרון שתי המדינות. ההחלטה מדגישה גם את מחויבות חברי בית הנבחרים למדיניות האמריקנית משכבר הימים שבבסיסה התנגדות לבנייה בהתנחלויות ותמיכה בקידום הפתרון של שתי מדינות לשני עמים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

3 הרוגים מירי בבסיס חיל הים בפלורידה; היורה – סטודנט סעודי

"להם יש כיפת ברזל": מפגש בוגרי הקטיושות בצפון עם ילדי הרקטות

מנהלים נגד טיסות תלמידים לחו"ל בזמן הלימודים: "מכת מדינה"

ההחלטה שמהווה ציון דרך בכל הקשור להתייחסות בית הנבחרים לתוכניות הסיפוח של ממשלת נתניהו, הועלתה על ידי חברי הבית הדמוקרטים אלן לוונטל, קארן באס וג'רי קונולי ועברה בתמיכת הרוב המוחלט של חברי הבית הדמוקרטים כמו גם חמישה מחברי הבית הרפובליקנים.

נשיא ג'יי סטריט ג'רמי בן עמי התייחס להחלטה ואמר כי "בקבלתה העביר הקונגרס מסר ברור של התנגדות למאמצים של ממשלת נתניהו וממשל טראמפ לפגוע באפשרות לקדם תוכניות סיפוח שיפגעו בסיכוי להגיע לפתרון שתי המדינות".

"יש בהחלטה גם משום דחייה של בית הנבחרים של הצהרת פומפיאו ושל הפעולות לחיזוק ההתנחלויות המבוצעות על ידי ממשל טראמפ. פעולות אלו מנוגדות לאינטרס האמריקני, מאיימות על עתיד ישראל ופוגעות בזכויות הפלסטינים. מחויבות לביטחון ישראל, חייבת לבוא יד ביד עם התנגדות לסיפוח ולהרחבת התנחלויות ותמיכה בקידום הפתרון של שתי מדינות לשני עמים".

לפני כשלושה חודשים ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז בזמן הקמפיין של מערכת הבחירות השנייה כי "אם אבחר - אחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח". את הדברים אמר בהצהרה מיוחדת שמסר לתקשורת בכפר המכבייה.

נתניהו הדגיש כי אם הוא ייבחר לראש הממשלה הבא, ויקים קואליציה המחויבת למדיניות ולעקרונות שלו, הוא יבצע את הצעד. כמו כן, רה"מ הסביר את חשיבות המהלך: "זה הגבול המזרחי של מדינת ישראל. זוהי חגורת הביטחון שלנו במזרח. זה קיר המגן המזרחי, שמבטיח לעולם לא נחזור להיות מדינה ברוחב של כמה קילומטרים ולצורך זה צה"ל חייב לשבת בכל בקעת הירדן".