מנדלבליט זימן את בכירי הפרקליטות לישיבה דחופה ביום ראשון

פרסום ראשון: ברקע סערת מינוי מ"מ פרקליט המדינה, היועמ"ש יכנס את הבכירים למפגש שככל הנראה יעסוק בנושא • השר דודי אמסלם בריאיון לגל"צ: "דיקטטורה שיפוטית השתלטה על המערכת"

זמן צפייה: 01:13

פרסום ראשון: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט זימן היום (חמישי) את בכירי הפרקליטות לישיבה דחופה ביום ראשון בשבוע הבא. הפגישה תעסוק ככל הנראה במינוי מ"מ פרקליט המדינה.

בתוך כך, שר התקשורת דודי אמסלם התייחס לסערת מינוי אורלי בן ארי, ואמר כי "מנדלבליט חצה קו אדום - יש פה דיקטטורה שיפוטית השתלטה על המערכת. במקום שתשאלו את היועץ איזו סמכות יש לו לעבור על החוק, אתה שואל את שר המשפטים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עורך דינה של נעמה יששכר בדיון בערעורה: "מסמך ההודאה זויף"

"ערבים? לגרש או להרוג": חשד לפשע שנאה סמוך לירושלים

בית הנבחרים הצביע בעד הדחת טראמפ – ההכרעה עוברת לסנאט

Israeli Attorney General Avichai Mandelblit Smiles During A Weekly Cabinet Meeting In The Jordan Valley, In The Israeli Occupied West Bank
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

"הייתה פה שטיפת מוח ארבע שנים כל יום, שאפילו ברוסיה הקומוניסטית לא התנהגו ככה", המשיך לתקוף השר. "איך ראש הממשלה בנימין נתניהו יכול לקבל ככה משפט צדק?". את הדברים אמר בריאיון לגל"צ.

אתמול התקיים טקס הפרידה מפרקליט המדינה שי ניצן במתקן "יהודאי" של משמר הגבול בירושלים. ניצן סיים את תפקידו בתום שש שנות כהונה, שכללו מחמאות על תיפקודו, לצד לא מעט חיצי ביקורת שנשלחו לעברו לאורך השנים מכיוונם של פוליטיקאים שונים.

עו''ד אורלי בן-ארי גינזברג
עו''ד אורלי בן-ארי גינזברג | צילום: חדשות 13

כזכור, שלשום החליט שר המשפטים אמיר אוחנה, כי מי שתכהן כממלאת מקומו של ניצן תהיה אורלי בן ארי - צעד שנוי במחלוקת שעורר ביקורת ציבורית, כאשר בין היתר היועץ המשפטי לממשלה הודיע לשר אוחנה כי המינוי חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות וכי קיימת מניעה לאשרו.

בכיר הליכוד גדעון סער התייחס לסערה וכתב: "המינוי אומנם אינו מינוי שגרתי, אך הוא נעשה במסגרת סמכותו של שר המשפטים. על המערכת המשפטית להימנע מהתערבות במינוי, משום שהשאלה איננה אם לדעת מישהו אחר יש מועמד מתאים יותר לתפקיד, אלא אם השר פעל בגדר סמכותו החוקית".

עו''ד אורלי בן-ארי גינזברג ושר המשפטים אמיר אוחנה
עו''ד אורלי בן-ארי גינזברג ושר המשפטים אמיר אוחנה | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק:Amir Ohana - אמיר אוחנה , חדשות 13

שלשום נודע לחדשות 13 כי פרקליטים טוענים שבן ארי כינתה בעבר את ניצן כ"היטלר" ו-"אל-קאעידה". לדבריהם, שש שנים לאחר הרשעה ברצח בתיק שהיא ניהלה, התברר לפרקליטות שמידע קריטי שהיה יכול להועיל לנאשם - הוסתר ממנו. הם התחילו לברר את הנושא בתוך המשרד, ועדכנו את ניצן ומנדלבליט. בן ארי הרגישה רדופה והתנהגה בעוינות כלפי הניסיון לבדוק את הנושא - דבר שלא מצא חן בעיני הגורמים.

לפי טענת הפרקליטים, בעקבות חוסר האמינות של הפרקליטה, ניצן שינה את דעתו עליה והחליט שלא למנות אותה לפרקליטת מחוז - תפקיד אותו רצתה בן ארי. ברקע המחלוקת, הפרקליטים טענו כי "מאז שלא נבחרה ומאז הפיצוץ שהיה ביניהם, היא הסתובבה ממורמרת והשמיעה ביטויים מאוד קשים נגד ראשי המערכת".