בכיר באמירויות: סיפוח יהרוס את הנורמליזציה עם מדינות המפרץ

שגריר הפדרציה בארה"ב מזהיר במאמר חסר תקדים לעיתון ישראלי מפני המהלך, שלדבריו יפגע אנושות בשאיפות י-ם לשיפור הקשרים בין המדינות. "אי אפשר לספח ולהמשיך לקוות לקשר טוב עם העולם הערבי"

זמן צפייה: 01:25

הקרב על הסיפוח: השגריר בארה"ב של איחוד האמירויות יוסף אל-עוטייבה פרסם הבוקר (שישי) מאמר בעיתון "ידיעות אחרונות", שבו הזהיר מפני ההשלכות שיווצרו כתוצאה מסיפוח חד צדדי של ישראל. "סיפוח יהפוך על ראשן, בוודאות ובאופן מיידי, את כל השאיפות הישראליות לקשרי ביטחון, כלכלה ותרבות משופרים עם העולם הערבי ועם איחוד האמירויות".

אל-עוטייבה סיפר כי רק בחודש שעבר הושק בדובאי קייטרינג כשר, "שמשרת את האוכלוסייה היהודית ההולכת וגדלה", וזה חלק, טען, מה"גזרים, התמריצים והצדדים החיוביים עבור ישראל - יותר ביטחון, קשרים ישירים, קבלה הולכת וגדלה. זה מה שהנורמליות יכולה להיות - אלא שנורמליות איננה סיפוח".

"סיפוח הוא פרובוקציה מוטעית בסדר גודל אחר", הוסיף, "כאשר ממשיכים לדבר על נורמליזציה במצב כזה, יוצרים תקווה שגויה ליחסים טובים יותר עם העולם הערבי". באיחוד האמירויות ובחלק גדול מהעולם הערבי, טען השגריר, היו רוצים להאמין שישראל היא הזדמנות - ולא האויב. "אנו ניצבים בפני יותר מדי סכנות משותפות ורואים את הפוטנציאל הענק לקשרים חמים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נתניהו על קריאת הליכוד לעצור את רביב דרוקר: "ניסוח לא מוצלח"

"רוצה לנוח": אחרי חמש שנים – בר סימן טוב נפרד ממשרד הבריאות

כך ניסה היועמ"ש לשנות את העילה לגניזת התיק נגדו – לחוסר אשמה

מוחמד בן זאיד אאל נהיאן ונתניהו
מוחמד בן זאיד אאל נהיאן ונתניהו | צילום: החדשות 13

כזכור, ביום רביעי ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שר החוץ הגרמני הייקו מאס ודן עמו בהתפתחויות האזוריות ובצעדים המדיניים העומדים על הפרק. נתניהו הסביר למאס כי "בכל הסדר עתידי, לישראל יש צורך בשליטה ביטחונית מלאה מערבית לירדן".

מעט לפני כן, מאס נועד גם כן עם מאס, והבהיר לו כי "תוכנית השלום של הממשל האמריקני מהווה הזדמנות היסטורית - קידומה צריך להיעשות מתוך ראייה אחראית ודיאלוג מירבי עם הגורמים השונים באזור וכחלק מדיאלוג בין-לאומי רחב".