בכיר באיחוד האמירויות: "הצהרות ישראל על סיפוח חייבות להיפסק"

השר במשרד החוץ אנוואר גרגאש התייחס להצהרות על הכוונה לבצע סיפוח בגדה המערבית וכתב כי "כל צעד חד צדדי יזיק לתהליך השלום" • גנץ נועד עם שגריר ארה"ב בישראל: "דנו בהתפתחויות המדיניות"

זמן צפייה: 01:40

שר במשרד החוץ של איחוד האמירויות, אנוואר גרגאש, התייחס היום (שני) לתוכנית טראמפ ואמר כי "ההצהרות הישראליות על סיפוח חייבות להיפסק". "כל צעד חד צדדי של ישראל יהווה מכשול בתהליך השלום ויתרמו לדחייה של הקונצנזוס הערבי והבין-לאומי בנוגע לשלום", הוסיף גרגאש.

בד בבד, ראש הממשלה החליפי גנץ נפגש הבוקר עם שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן. על פי הודעת משרד הביטחון, השניים דנו "בהתפתחויות המדיניות ובסוגיות האזוריות שעל הפרק".

ביום רביעי, גנץ אמר כי "יש על הפרק הזדמנויות מדיניות שעשויות לשנות את פני האזור - ובראשן תוכנית טראמפ". בשבועות הקרובים, הצהיר, "נבחן באופן מקצועי באמצעות משרד החוץ ומערכת הביטחון את דרכי הפעולה הנכונות כדי להשיג את התוצאות שישמרו על האינטרסים הביטחוניים והמדיניים שלנו. נפעל בחוכמה ואחריות כי רק כך נוכל לשמור על ביטחון ישראל".

לעוד כתבות בנושא:

גנץ על הסיפוח: יש הזדמנויות מדיניות – נבחן דרכי הפעולה בקרוב

מנהיגי אירופה הזהירו את רה"מ מסיפוח: "ערעור היציבות במזה"ת"

צרפת: פועלים עם מדינות נוספות כדי למנוע מישראל סיפוח חלקי

שר במשרד החוץ של איחוד האמירויות אנוואר גרגאש
שר במשרד החוץ של איחוד האמירויות אנוואר גרגאש | צילום: רויטרס

ביום שלישי נודע כי כמה ממנהיגי המדינות המרכזיות באירופה שיגרו לפני כשבוע מכתבים אישיים לנתניהו ובהם דחקו בו לא לקדם מהלך של סיפוח בגדה המערבית ולפעול בנושא הפלסטיני רק בהתאם לחוק הבין-לאומי - כך לפי דיפלומטים אירופים ובכירים ישראלים, וכן לפי נוסח המכתבים שהגיע לידי חדשות 13.

נשיא צרפת עמנואל מקרון שלח ביום שני מכתב לנתניהו, וכתב: "ברוח ידידותית אני מבקש שהממשלה החדשה שלך לא תבצע צעדים חד צדדיים (בגדה המערבית). מהלך כזה יערער את היציבות במזרח התיכון. רק דיאלוג עם הפלסטינים ופתרון צודק ומאוזן יעניק לישראל שלום ביטחון ויציבות".

עוד שלחו מכתבים: ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ז, וכן ראש ממשלת איטליה ג'וספה קונטה. המכתבים האלה הם עוד חלק מהלחץ האירופי על הממשלה החדשה בישראל לא לספח חלקים בגדה המערבית. המכתבים נשלחו במקביל לדיונים אינטנסיביים בין מדינות אירופה על גיבוש צעדים שירתיעו את ישראל מסיפוח ויטילו עליה סנקציות למקרה שהסיפוח ייצא לפועל.