סופית: אוקראינה לא תאפשר לחסידים בגבול בלארוס להיכנס לשטחה

השר זאב אלקין, שהיה אמון על מציאת מתווה שיאפשר הגעה לאומן, הודיע כי חרף המאמצים לא תתאפשר כניסה למדינה - לא דרך מעברי הגבול ולא של משלחת מצומצמת. "קורא לאזרחינו לחזור לארץ"

זמן צפייה: 03:41

השר זאב אלקין הודיע הבוקר (חמישי) כי אוקראינה סרבה סופית לאפשר לישראלים להיכנס לשטחה על מנת לנסוע לאומן. חסידים שנמצאים במעברי הגבול עם בלארוס או מולדובה לא יוכלו להיכנס, וכך גם משלחות מצומצמות.

אלקין כתב כי "אני קורא לאזרחינו לחזור לארץ ולהישמע להנחיות הבידוד בחזרתם".

מוקדם יותר השבוע, שר הפנים אריה דרעי פנה לנשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, וביקש ממנו להתיר את כניסתם של 1,500 החסידים שניסו להיכנס לאוקראינה דרך בלארוס - אך נתקעו סמוך לגבול לאחר שכניסתם למדינה סורבה.

"אדוני היקר, בנימה אישית זו, מלב אל לב - ברגעים הכמעט אחרונים שעומדים לרשותינו בנושא, פונה אני אליך כי תתיר את כניסתם מטעמים הומניטריים מיוחדים של אותם אלה הנמצאים בגבול, שיכנסו לארצך לתקופה של ראש השנה בלבד - תחת מגבלות ושמירה מוחלטת על כל תקנות הבריאות", כתב דרעי.

השר הודה במכתבו לנשיא על השנים בהן אוקראינה "העמידה לרשות החסידים את כל הנדרש בכבוד הראוי", והסכים כי השנה בשל הגבלות הקורונה, המצב מעט שונה. עם זאת, כאמור, ביקש ממנו לשקול לפנים משורת הדין לשחרר את כל אותם "הגברים, הנשים והילדים שנמצאים בגבול בלארוס כבר שבועיים - בתנאים לא אנושיים בכלל".

בתוך כך, ארגון "הצלב האדום" הגיע עם משאיות לגבול בלארוס, וחילק מזון ושתייה לחסידים שנמצאים שם. הם, כידוע, טסו לאזור על מנת לנסות להגיע לקברו של רבי נחמן בכל מחיר - למרות הגבלות מגפת הקורונה.