דיווח: משלחת מאיחוד האמירויות תגיע לישראל ב-22 בספטמבר

גורם המעורה בפרטים מסר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי המדינה המפרצית עמה הגיעה ישראל להסכם שלום תשלח נציגים בעוד כשבועיים. זאת לאחר שהמשלחת הישראלית ביקרה באבו דאבי

זמן צפייה: 01:41

משלחת דיפלומטית של איחוד האמירויות תגיע לישראל ב-22 בספטמבר - כך מסר היום (שני) לרויטרס גורם המעורה בפרטים. זאת, אחרי הביקור של המשלחת הישראלית באבו דאבי בשבוע שעבר.

עוד ציין הגורם כי איחוד האמירויות תקבע סופית את הנסיעה לישראל לאחר שיוכרז תאריך לטקס, שככל הנראה יערך בוושינגטון, שבו מנהיגי המדינות יחתמו על הסכם הנורמליזציה. הטקס צפוי להתקיים באמצע ספטמבר.

לכתבות נוספות בנושא >> 

דיווח פלסטיני: ההסכם עם איחוד האמירויות ייחתם ב-13 בספטמבר

דיווח: "נתניהו הסכים למכירת F-35 לאמירויות – ואז חזר בו"

סעודיה: נאפשר לטיסות מאיחוד האמירויות לישראל לעבור מעל שטחנו

המשלחת הישראלית והאמריקנית לאיחוד האמירויות
המשלחת הישראלית והאמריקנית לאיחוד האמירויות | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר, העיתון הפלסטיני "אל קודס" דיווח מפי מקורות יודעי דבר כי צוותי הממשל האמריקני פועלים כדי שטקס חתימת ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות ייערך בתאריך 13 בספטמבר - יום השנה ה-27 לחתימת הסכם אוסלו בבית הלבן. עוד הוסיף המקור כי יועצו של נשיא ארצות הברית ג'ארד קושנר ושר החוץ מייק פומפאו מפעילים לחץ על מנהיגים ערביים בכירים להשתתף בטקס, ולפי הערכות הם יצליחו לשכנע אותם להגיע.

יום לפני כן, התייחס קושנר בריאיון לערוץ "סקיי ניוז" בערבית לסוגיית מכירת מטוסי F-35 ואמר: "לאיחוד האמירויות אחד הצבאות החזקים באזור. זה שנתיים אנו דנים בנושא מכירת ה-F-35, וטרם קיבלנו החלטה, נראה מה יהיה. אנו נמצאים בשלבים הסופיים של קבלת החלטה בנושא".

בנוסף, התראיין היועץ הבכיר גם לסוכנות הידיעות של איחוד האמירויות כי "מדינה ערבית נוספת צפויה לחתום על הסכם עם ישראל בחודשים הקרובים". לדברי קושנר, "כמובן שהכול יכול לקרות, אבל המציאות היא שרבים מקנאים במהלך שעשתה איחוד האמירויות. אנשים רבים רוצים גישה לטכנולוגיה, לכלכלה ולחדשנות של ישראל". עוד הוסיף קושנר כי "אפשרי שיום אחד כל 22 מדינות ערב יגיעו לנורמליזציה עם ישראל".