הסכם השלום עם איחוד האמירויות יובא לאישור הכנסת ביום שני

לאחר שבבית הלבן נחתמו ההבנות בין הצדדים, בשבוע הבא יאשרו הממשלה והכנסת את הסכם הנורמליזציה עם אבו דאבי • הממשלה תאשר הבאת 2,000 מבני הפלשמורה לישראל

זמן צפייה: 03:10

ראש הממשלה בנימין נתניהו יביא ביום שני לאישור הממשלה והכנסת את הסכם השלום עם איחוד האמירויות. כך נודע היום (חמישי). זאת, לאחר שנחתם לפני כשלושה שבועות בבית הלבן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ראש השב"כ על הפרת ההנחיות: "מצר על האירוע ולוקח אחריות מלאה"

הסכם בין ישראל לירדן: יתאפשרו טיסות במרחב האווירי של המדינות

פרס נובל לספרות למשוררת האמריקנית היהודייה לואיז גליק

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן-זייד ושר החוץ של בחריין, עבד אל-לטיף אל-זיאני
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן-זייד ושר החוץ של בחריין, עבד אל-לטיף אל-זיאני | צילום: אבי אוחיון, לע''מ

מוקדם יותר היום הודיע נתניהו  כי בכוונתו להביא ביום שני לאישור הממשלה את הבאת 2,000 מבני הפלשמורה לישראל, לדבריו בדרך להבאת כל בני הקהילה. עלות המבצע – כ-370 מיליון שקלים.

סגן השר גדי יברקן (הליכוד) בירך על הצעד ואמר כי "למרות קריאות הגזענות שאנחנו שומעים, הנה התשובה, המענה הטוב ביותר זה המשך העלייה של יהודי אתיופיה, ובוודאי לא להתנשא עליהם, ולא להגיד תודה למי שהיה באיזו פינה או צומת במשך העלייה שלנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: תקשורת ראש הממשלה

בשבוע שעבר אמר מזכ"ל הליכה הערבית אחמד אבו-אלריט כי "מדינות ערב אינן יכולות ואינן רוצות לגנות את הנורמליזציה עם ישראל, כי ישנה תפנית מסוימת בתפיסת העולם של מדינות ערב. הן לא הסכימו להוציא הודעת גינוי, ולכן ההודעה של הארגון בעניין זה הוקפאה". סאיב עריקאת, בכיר הרשות הפלסטינית, מתח עליו ביקורת חריפה בתגובה ואמר: "זו בושה, מזכ"ל הליגה הערבית צריך להתפטר מייד".

עוד הוסיף אבו-אלריט כי "בעת כינוס הליגה הערבית ב-9 בספטמבר, הפלסטינים דרשו שהליגה תוציא הודעת גינוי לנורמליזציה בין ישראל לאמירויות ובחריין". "הפלסטינים דרשו להוציא הודעה כי מדינות ערב דבקות ביוזמת השלום הערבית ואין לסגת ממנה. אך מדינות ערב לא הסכימו לנוסח זה, אז הפלסטינים דרשו להוציא הודעת גינוי של הליגה הערבית על ההכרזה המשולשת בין ישראל, איחוד האמירויות ובחריין", הסביר המזכ"ל.