בכירים ישראלים: ארה"ב שוקלת לפרסם את "עסקת המאה" טרם הבחירות

הגורמים מסרו לחדשות 13 כי ככל הנראה הבית הלבן יכריז בקרוב על השקת תוכנית השלום - אחרי שנדחתה פעמיים ברקע סבבי הבחירות הקודמים. בכחול לבן חוששים מתסריט כזה - שעשוי לשרת את נתניהו

זמן צפייה: 01:19

בכירים ישראלים אמרו היום (שלישי) לחדשות 13 כי הבית הלבן שוקל לפרסם את תוכנית השלום של הנשיא טראמפ לפני הבחירות בישראל בחודש מארס. זאת, אחרי שפרסום התוכנית נדחה פעמיים, על רקע הבחירות באפריל ובספטמבר.

לדברי הבכירים הישראלים, עדיין לא התקבלה החלטה סופית בנושא - אך הדבר נשקל ברצינות. אחת הראיות לכך היא הגעתו של שליחו של טראמפ אבי ברקוביץ' לישראל השבוע.

עוד בחדשות 13:

הרב הראשי מגיב לסערה על דבריו: "סילוף בוטה של הנאמר"

"עיראק: מכתב צבא ארה"ב על הנסיגה ממדינתנו – הצהרה מחייבת"

נשיא פולין לא הוזמן לנאום – וסירב להגיע לטקס זיכרון ביד ושם

בנימין נתניהו ודונלד טראמפ בפגישתם בניו יורק
בנימין נתניהו ודונלד טראמפ בפגישתם בניו יורק | צילום: אבי אוחיון, לע''מ

ברקוביץ' נפגש אתמול עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והערב עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, כדי לדון עימם בנושא "עסקת המאה". ברקוביץ' גם ניצל את ביקורו בישראל כדי להיפגש עם השגריר דייוויד פרידמן, ולבצע השלמות אחרונות בנוסח התוכנית. על פי הגורמים הבכירים, הדחייה המתמשכת בפרסום התוכנית הביאה לכך שהיה צורך לבצע בה תיקונים ושינויים.

לפרסום תוכנית השלום ערב הבחירות עלולה להיות השפעה משמעותית על הבוחרים. גורמים בכחול לבן חוששים מתסריט שבו הבית הלבן יפרסם את התכנית לפני הבחירות לבקשת נתניהו, ואף יכניס אליה תכנים שמשרתים אותו פוליטית - כמו סיפוח בקעת הירדן. בבית הלבן סירבו להתייחס לדברים.

אבי ברקוביץ' ונשיא ארה''ב דונלד טראמפ
אבי ברקוביץ' ונשיא ארה''ב דונלד טראמפ | צילום: חשבון הטוויטר של אבי ברקוביץ'

לפני כחודשיים, הביע השליח האמריקני למזרח התיכון לשעבר, ג'ייסון גרינבלט, ספקות לגבי תזמון פרסום "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בריאיון לרשת "אל-ערביה" אמר גרינבלט כי "העת הנוכחית אינה מתאימה להכרזה על תוכנית השלום בין ישראל לפלסטינים".

"אני לא סבור שיהיו תנאים מושלמים לפרסום התוכנית, אך זו תהיה טרגדיה לכל הצדדים אם היא לא תפורסם - גם לפלסטינים וגם לישראלים", המשיך השליח היוצא. "יש הרבה להרוויח מהתוכנית, גם אם היא לא תהיה קלה לצדדים. כשנכריז עליה כולם יבינו שחשבנו על פתרונות לכולם, אך הדרך אליהם היא ארוכה וסבוכה".