טראמפ ביקר החלטת רה"מ להכניס לארץ חברות קונגרס התומכות ב-BDS

לפי גורמים המעורים בנושא, נשיא ארה"ב הביע חוסר שביעות רצון מכך שנתניהו החליט לאפשר את כניסתן של עומאר וטאליב, שהביעו תמיכה בתנועת החרם. "ישראל צריכה להחרימן" • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:35

פרסום ראשון: נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הביע בשיחות סגורות עם יועציו חוסר שביעות רצון מהחלטתו של ראש הממשלה נתניהו לאפשר את כניסתן לישראל של שתי חברות קונגרס דמוקרטיות שהביעו תמיכה ב-BDS - כך נודע היום (שבת) לחדשות 13, מפי גורמים המעורים בנושא. לדבריהם, טראמפ הצהיר כי הוא סבור שמדובר בטעות, כך לפי מקורות המעורים בנושא. לדבריהם, טראמפ הצהיר כי "אם הן מחרימות את ישראל - ישראל צריכה להחרים אותן".

המקורות מסרו כי טראמפ אמר ליועציו שהוא לא מבין מדוע ישראל צריכה לתת לחברות הקונגרס אילהאן עומאר ורשידה וטאליב להיכנס, כאשר אלה תומכות בתנועת החרם נגד ישראל - במיוחד לאור העובדה שהחוק בישראל מאפשר למנוע את כניסתן על הרקע הזה. טראמפ הבהיר כי אם ישראל תחליט בכל זאת לא לאפשר לעומאר וטאליב להיכנס לא תהיה לו עם כך כל בעיה.

עוד בחדשות 13:

רה"מ על סיכול הפיגוע בדרום: "חמאס אחראי לכל תוקפנות מעזה"

נחשפו מסמכים ממשפט הקשור לאפסטין: "טראמפ לא שכב עם הבנות"

בתום יומיים של מצוד: נעצרו חשודים בפיגוע הדקירה בגוש עציון

נתניהו נפגש עם טראמפ
נתניהו נפגש עם טראמפ | צילום: קובי גדעון / לע''מ

טראמפ אמר את הדברים אחרי ששגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר פרסם הודעה, לפיה ישראל תאפשר לשתי חברות הקונגרס להיכנס לישראל. דבריו של טראמפ הגיעו לידיעת שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר, שדיווח עליהם לראש הממשלה נתניהו.

נתניהו החליט לאפשר לשתי חברות הקונגרס להיכנס לישראל על רקע מסרים חריפים שקיבל השגריר דרמר מחברי קונגרס דמוקרטים בכירים. פקיד ישראלי בכיר ציין כי הדמוקרטים הבהירו כי אם עומאר וטאליב לא יוכלו להכנס לישראל הדבר יגרום לחברי קונגרס דמוקרטים רבים לבטל את הגעתם למשלחת אחרת שארגנה השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק.

פקידים ישראלים בכירים מסרו כי חברות הקונגרס, אילהאן עומאר ורשידה וטאליב, צפויות להגיע לישראל ב-18 באוגוסט, אולם התאריך עשוי להשתנות לאור קשיים של השתיים להשיג מימון לנסיעה. בתחילת השבוע כינס סגן היועץ לביטחון לאומי, ראובן עזר, דיון בלשכת ראש הממשלה כדי להיערך לביקור. בדיון השתתפו נציגי משרד החוץ, משרד הפנים והמשרד לעניינים אסטרטגיים

חברת הקונגרס הדמוקרטית אילהן עומאר
חברת הקונגרס הדמוקרטית אילהן עומאר | צילום: רויטרס

לשכת ראש הממשלה לא הכחישה את הדברים אך מסרה כי אינה מתייחסת לפרטים בכתבה. מקור בסביבת נתניהו גם הוא לא הכחיש את הדברים אך אמר כי מדובר בנושא רגיש וכי אינו מעוניין לדבר על כך. בבית הלבן אמרו כי טראמפ לא העביר בקשה לישראל בנושא וכי ממשלת ישראל יכולה לעשות מה שתרצה

עומאר, חברת קונגרס מוסלמית ממוצא סומאלי, וטאליב, ממוצא פלסטיני - התבטאו כמה פעמים בשנים האחרונות בזכות תנועת ה-BDS. הנשיא טראמפ סימן את עומאר ואת טאליב כיעד להתקפות בשבועות האחרונים והשתלח בהן כמה פעמים בטוויטר ובעצרות פוליטיות. טראמפ טען כי הן אנטישמיות ואנטי-ישראליות וקרא למפלגה הדמוקרטית להתנער מהן ואף התבטא כי עליהן לעזוב את ארה"ב ולשוב למדינות מהן הגיעו וזאת חרף העובדה ששתיהן אזרחיות אמריקניות.

ראשידה טאליב, חברת קונגרס נבחרת במישיגן
ראשידה טאליב, חברת קונגרס נבחרת במישיגן | צילום: רויטרס