גם עם שני חיסונים: זהו מתווה התיירות המעודכן לנכנסים לישראל

בתום דיון בלשכת ראש הממשלה, שהתקיים בעקבות גילוי מקרי זן הדלתא החדש, הוחלט כי זרים שחוסנו פעמיים בחיסוני החברות השונות יוכלו להיכנס כמו גם מחלימים. המתווה ייכנס לתוקף ב-1 בנובמבר

זמן צפייה: 01:52

השמיים נפתחים לתיירים: ראש הממשלה נפתלי בנט אישר את מתווה התיירות שייכנס לתוקף ב-1 בנובמבר. המתווה עבר עדכון לאחר הדיון שנערך אתמול בעקבות גילוי מקרים בישראל של זן הדלתא החדש – חמישה בסך הכול.

לפי המתווה, זרים שחוסנו בשני חיסונים של פייזר יוכלו להיכנס לישראל בתנאי שחלפו 7 ימים או יותר מהחיסון השני ביום כניסתם לישראל אך לא יותר מ-180 יום בעת עזיבתם את ישראל. במקרה של חיסוני מודרנה, אסטרזניקה, סינובאק וסינופארם גם יוכלו להיכנס בתנאי שחלפו 14 ימים או יותר מהחיסון השני (אך לא יותר מ-180 יום בעת עזיבתם את ישראל).

במקרה של חיסוני יאנסן, זרים שחוסנו במנה אחת יוכלו להיכנס בתנאי שעברו שבועיים או יותר מהחיסון ביום כניסתם לישראל. גם המחוסנים במנת דחף יוכלו להיכנס לישראל.

באשר למחלימים, על הנכנסים להציג אסמכתא לתוצאה חיובית בבדיקת NAAT (בדיקה מולקולרית דוגמת PCR) ובתנאי חלפו 11 יום או יותר מהבדיקה ביום כניסתם לישראל. גם זרים שהחלימו וקיבלו לפחות מנה אחת מהחיסונים שאושרו על ידי ארגון הבריאות העולמי, יוכלו להיכנס.

קבוצות שיקבלו פטור מבידוד על סמך התנהלות כקפסולה יוכלו לעשות זאת ללא בדיקה סרולוגית, תיירים שהתחסנו בחיסון שאושר על ידי ארגון הבריאות העולמי ועד 2,000 תיירים בקפסולה. הם גם יחויבו בבדיקת אנטיגן יומית או בדיקת PCR, פעם ב-72 שעות למשך 14 יום מהכניסה לישראל. תיירים שלא שהו במדינה אדומה או מדינה באזהרת מסע חמורה ב-14 הימים שקדמו לכניסתם לישראל יוכלו להיות פטורים מבידוד.

ראש הממשלה אישר את המתווה יחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ושר התיירות יואל רזבוזוב. התקנות צפויות להיות מובאות לאישור הממשלה בהמשך והמתווה יעודכן בהתאם להתפתחויות ולגילוי וריאנטים חדשים.