הממשלה אישרה: ישראל תיכנס לסגר שלישי ביום ראשון ב-17:00

השרים הצביעו בעד ההגבלות, שייארכו לפחות שבועיים, לפיהן תחול הגבלת מרחק של ק"מ מהבית ורוב המשק ייסגר. שירות משלוחים יותר. הגנים, כיתות א'-ד' ו-י"א-י"ב ילמדו עד השעה 13:00

זמן צפייה: 03:10

ישראל תיכנס ביום ראשון הקרוב בשעה 17:00 לסגר שלישי - כך אישרו הלילה (חמישי) שרי הממשלה. הסגר יימשך חודש, אלא אם לאחר שבועיים מקדם ההדבקה ירד מתחת ל-1.

במהלך הסגר, תחול הגבלת תנועה של עד קילומטר מהבית ותיאסר שהייה בדירה של אדם אחד. המסחר ייסגר, פרט למשלוחים, ומקומות הבילוי והפנאי ייסגרו. עסקים שלא מקבלים קהל יעבדו במתכונת של 50%. "האיים הירוקים" יחדלו לפעול.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אלקין עזב את הליכוד והצטרף לסער: "הגיע הזמן למנהיגות חדשה"

מהערב: כל השבים לישראל מחויבים להיכנס לבידוד במלונית

"חבט בראשי וחנק אותי": העדות הדרמטית של שירה איסקוב • בלעדי

מחסום בסגר
מחסום בסגר | צילום: רויטרס

עם זאת, השרים סיכמו כי מערכת החינוך בגנים, כיתות א'-ד' ו-י"א-י"ב תפעל בין 8:00 ל-13:00. הורים יוכלו להסיע את ילדיהם מ-7:00 ועד 14:00. החינוך המיוחד יפעל בכל הגילאים.

התחבורה הציבורית תצטמצם גם היא ל-50% פעילות. לפי ההנחיות, תותר פעילות ספורט ללא הגבלת מרחק. כמו כן, תותר העברת ילדים בין הורים גרושים. גם השתתפות בטקסי חג נוצריים לרגל חג המולד תתאפשר.

ישראל נכנסת לסגר שני
ישראל נכנסת לסגר שני | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר, אמר נתניהו בפתח הישיבה כי "יש גל גדול של תחלואה בעולם ומספר המתים גבוה מאוד. אם לא נפעל מהר, נשלם מחירים גבוהים - גם בבריאות וגם בכלכלה. המהירות קריטית. המחלה מכפילה את עצמה - וקצב החיסונים לא מכפיל את עצמו. צריך לבלום את המגפה לא היום – אתמול. אין פתרון אחר". בין היתר, ביקש נתניהו לבחון את קיום מבצע החיסונים 24 שעות ביממה.

ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש התייחס לעומס שנוצר על קופות החולים ואמר שהוא מקווה כי הדבר לא יפגע במבצע החיסונים. השרה מירי רגב טענה כי "חצי מהישראלים מסרבים להתחסן", אך פרופ׳ אש השיב: "לא מכיר מספר כזה, יש ביקוש גבוה".

בין היתר, סקר אש את התחלואה בישראל ואמר: "יש לנו למעלה מ-300 אלף מאומתים, ואנחנו מניחים שהמספר של מי שלא מזוהה הוא פחות או יותר זהה". עוד הוסיף אש כי אחרי הסגר מספר הנשאים ירד, ומאז למשך כחודש וחצי ישראל תתנהל תחת הגבלות כשבמקביל החיסון יתחיל להשפיע.