חוק דמי אבטלה לעצמאים נפל - אביר קארה הצביע נגד

ההצעה נפלה אחרי ש-54 ח"כים הצביעו בעד, אך 55 התנגדו. זאת, למרות שסגן השר קארה התחייב בעבר לקדם את החוק, אך הצביע נגדו בשל המשמעת הקואליציונית. באופוזיציה תקפו: "ביזיון"

זמן צפייה: 02:26

הצעת החוק למתן דמי אבטלה וביטוח לעובדים עצמאים נפלה היום (רביעי), לאחר ש-54 חברי כנסת הצביעו בעד החוק ו-55 התנגדו. הצעת החוק הוגשה על ידי ח"כ משה גפני (יהדות התורה) וזכתה לתמיכת האופוזיציה, אך נפלה לאחר שסגן השר אביר קארה (ימינה), שהתחייב בעבר לקדם הצעת חוק ברוח זו, הצביע נגד ההצעה בשל המשמעת הקואליציונית.

במסגרת הצעת החוק, הוצע כי ייקבע ביטוח אבטלה לעובדים עצמאים וכן תעוגן האפשרות של עובדים עצמאים אשר חדלו לעסוק במקצועם או סגרו את עסקם לקבל דמי אבטלה, בתנאים ולפי אופן החישוב שבהצעת החוק. עוד הוצע להסמיך את שר האוצר לקבוע את שיעור דמי הביטוח שייגבו מעובד עצמאי וכן את סכום ההשתתפות של המדינה בקרן מיועדת לתשלום דמי אבטלה לעובדים עצמאים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המתמחים לא מקבלים את המתווה: "נגיש מחר 2,300 מכתבי התפטרות"

בנט: להתקדם להפסקת בידודי התלמידים בערים הירוקות בשבוע הבא

לאחר שנפל בכנסת: חוק האזרחות חוזר

כפי שדווח ביום שני בחדשות 13, מהקלטות מתוך ישיבת סיעת הליכוד, עולה כי המפלגה יחד עם יתר מפלגות האופוזיציה צפויות לתמוך בקרוב במליאה בהצעת החוק של ח"כ סמי אבו שחדה (הרשימה המשותפת).  זאת במטרה להביך את אביר קארה.

ח"כ מירי רגב כתבה בתגובה לנפילת הצעת החוק: "מכר את השולמנים! הקול של אביר קארה הכריע, לא לדמי אבטלה לעצמאים. ביזיון". יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר לאחרת נפילת הצעת החוק: "יושב פה אביר קארה שהגיע לכנסת על ידי העצמאים ומצביע נגד החוק החשוב הזה. איבדתם את הבושה, אנחנו מסתובבים עם חבורה של אנשים שאין ביניהם לאמת ולא כלום".

​ כזכור, במהלך הכנסת הקודמת דחתה המליאה את הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון - דמי אבטלה לעצמאיים), שהגישו חברי הכנסת מאיר כהן ויאיר לפיד (יש עתיד), אליה הוצמדה הצעה דומה של ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), בתקופה בה היו מפלגותיהם באופוזיציה.