בנט חשף בכנסת: "המוסד יצא למבצע לאתר מידע חדש על רון ארד"

רה"מ סיפר כי המוסד יצא למבצע למציאת מידע על הנווט שנעדר. חברי האופוזיציה הפריעו והוצאו מהמליאה. נתניהו: "במקום לתקוף את חמינאי – תקפת את אלרעי. הממשלה מכילה וישראל אוכלת אותה"

זמן צפייה: 02:05

הכנסת חוזרת לפעילות: ראש הממשלה נפתלי בנט ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו נאמו היום (שני) במליאה כחלק מפתיחת כנס החורף של הכנסת ה-24. ראש הממשלה עלה לנאומו ומייד החלו חברי האופוזיציה בצעקות ומחאה. חברי הכנסת גלית דיסטל אטבריאן ודודי אמסלם, שניהם מסיעת הליכוד, הוצאו החוצה מהמליאה לאחר שקראו "נוכל" ו"שקרן" לעבר בנט. אחריהם הוצאו גם חברי הכנסת מאי גולן וקטי שטרית וכן שלמה קרעי.

"רבים מתחומי הפעילות של המדינה היו מכוסים בשכבת אבק של הזנחה", החל בנט את נאומו. "שנתיים של חוסר מעש, של דחיינות וניוון – החל בגרעין האיראני, דרך מחירי הדיור ועד הפקקים האינסופיים. שלושה חודשים וחצי עברו בסך הכל מאז התחלנו וכבר אפשר לראות, מעבר לאווירה העניינית ולשיתוף הפעולה, גם תוצאות: אנחנו בולמים את הדלתא, בלי יום סגר של אחד".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשש במשטרה: אפשרות לחידוש קרב הדמים בין ארגוני הפשע בדרום

ארה"ב: דליפת נפט גרמה לאסון סביבתי בחופי קליפורניה

החשיפה שמטלטלת את פייסבוק: "החברה קורעת את העולם לגזרים"

[brightcove_iframe video_id='programs-four-edition-with-almog-boker-articles-part-0410211728' autoplay='0' credit='' desc='נאומו המלא של ראש הממשלה' poster='' kid='1_emwhp8hy' duration='1675']

בהמשך נאומו חשף ראש הממשלה כי בחודש שעבר יצאו, לדבריו,  אנשי המוסד למבצע שמטרתו "לאתר מידע חדש על רון ארד. זה היה מבצע מורכב ונועז. זה כל מה שאפשר לומר כרגע. נמשיך לפעול להשבת כל בנינו הביתה מכל מקום בו הם נמצאים".

בסוגיית משבר הקורונה עקץ בנט את הממשלה הקודמת: "אני לא מכריז על סוף האירוע, אנחנו לא עושים מסיבה, אין אווירת סוף קורס הפעם. הנגיף הזה חמקמק, עוד לא יצאנו מהדלתא. כל המערכות שהכרנו תישארנה פתוחות. הפעם", הדגיש, "אנחנו לא סוגרים את הדסק הערבי או הדסק החרדי במגן ישראל, אנחו לא עוזבים את הנתב"ג ומשאירים אותו פרוץ".

דודי אמסלם מוצא מהמליאה
דודי אמסלם מוצא מהמליאה | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ'

מהומה נוספת נרשמה כאשר ראש האופוזיציה עלה לנאום וחברי הכנסת שהוצאו ביקשו לחזור למליאה אך לא הורשו על ידי יו"ר הכנסת מיקי לוי. בנאומו, נתניהו הטיח ביקורת בממשלה והתייחס למשבר הקורונה: "הממשלה מכילה, התקשורת מאכילה והאזרחים אוכלים אותה".

"הבאנו לכם מדינה עם כמעט אפס מתים ביום. אצלכם נפטרו 1,392 איש, עם חיסונים. את רוב האנשים האלה אפשר היה להציל אם לא הייתם מבזבזים זמן יקר. לא הצענו שתעשו סגר אלא שתביאו בזמן את החיסון השלישי שהזמנו והייתם חוסכים את המתים. לכישלון הזה אתם לא מתביישים לקרוא הצלחה".

[brightcove_iframe video_id='programs-four-edition-with-almog-boker-articles-part-4001211756' autoplay='0' credit='' desc='נאומו של יו"ר האופוזיציה' poster='' kid='1_ucadrriz' duration='1536']

על הגרעין האיראני אמר נתניהו כי "הממשלה לא רק מכילה את הקורונה, היא מכילה גם את הגרעין האיראני. הסכם הגרעין הוא הסכם שמעמיד בסכנה את עתידנו. בנט ולפיד כבר בשבוע הראשון של הממשלה התחייבו שלא להילחם בהסכם הגרעין האיראני".

נתניהו תקף את בנט על נאומו באו"ם: "ממשלת הריפוי תוקפת את הרופאים. במקום להתעמת עם חמינאי התנפלת על שרון אלרעי. כשאתם מכילים את המתים בקורונה אתם נכנעים לקורונה".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ'

מוקדם יותר נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם במליאת הכנסת וקרא לאחדות ואיחוי השסעים בחברה. "אני קורא לחברי הכנסת לשרטט קווים אדומים וברורים לשיח במרחב הציבורי. לעצור מופעי שיסוי, להיות מורי דרך, מקני ערך ומודל לחיקוי". בנוסף, התייחס גם למאבק בפשיעה בחברה הערבית ואמר כי "מתחילת השנה, נרצחו כבר כמאה אזרחים ואזרחיות חפים מפשע באירועי אלימות בחברה הערבית. אירועים בהם אזרחים מרשים לעצמם לקחת את החוק לידיים ולפגוע בחפים מפשע מתגברים, מידבקים ומסוכנים, לכן, אין לנו דרך אחרת – אלא להתייצב מול האלימות יחד".