אחרי הפיגוע - ליברמן נגד נתניהו: "קריסה של התפיסה הביטחונית"

יו"ר ישראל ביתנו התייחס לפיגוע בדולב ולהסלמה הביטחונית, ואמר כי "פעם ראשונה ארגון טרור מפעיל אלימות נגד ישראל ומביא הישגים משמעותיים". יעלון: "בלי להזיז את נתניהו - דבר לא יפתר"

זמן צפייה: 01:46

הפיגוע במעיין בדולב: יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, תקף בצהריים (שבת) את ראש הממשלה נתניהו ומדיניותו, על רקע הפיגוע בבנימין ביום שישי האחרון שבו נרצחה רינה שנרב ז"ל ונפצעו אביה ואחיה, וכן על רקע ההסלמה הביטחונית, בעיקר בעזה. "יש פה קריסה כוללת של התפיסה הביטחונית שלנו", אמר ליברמן באירוע "שבתרבות" בשהם, "כל הזמן מגיבים ובמקום להכריע את הטרור, מנסים לקנות שקט בהרבה מאוד כסף".

"זו הפעם הראשונה שבה ארגון טרור מפעיל אלימות נגד ישראל, ובאמצעותה מביא השגים משמעותיים", אמר ליברמן, בהתייחסו בעיקר לכסף הקטארי שנכנס לרצועה, "כלומר חמאס הוכיח שבסופו של דבר ישראל תחת אלימות, תחת לחץ, תחת פיגועי טרור נסוגה לאחור. ברגע שחמאס הבהיר את זה לישראל, אנחנו רואים את אותו הדבר קורה ביהודה ושומרון".

"חמאס בירך על הרצח בדולב, כמו שהוא בירך על רצח החייל ליד אפרת, ומחר מחלקים בעזה 30 מיליון דולר במזומן לטרור", אמר עוד, "אם מישהו חושב שהכסף שם הולך למסכנים ונזקקים, הוא פשוט טועה. הכסף הולך קודם כל לאותם מחבלים שלוקחים חלק בפעילות על הגדר והולך לארגון פעולות טרור ביהודה ושומרון ובירושלים". יו"ר ישראל ביתנו גם תקף את ההנחיות שהורדו לטענתו לצה"ל מהדרג המדיני לאחר הפיגוע. "הרי קודם כל היו צריכים לעשות סגר, כי ברור שמי שהפעיל את המטען נמצא שם באיזור. מרוב פחד, ההנחייה הייתה לא לעשות שום סגר", טען.

סריקות אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע במעיין בדולב
''קריסה של התפיסה הביטחונית''. כוחות צה''ל במצוד אחר המחבלים מדולב, הבוקר | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר תקפו את נתניהו מתמודדים נוספים בבחירות לכנסת. ח"כ משה יעלון (כחול לבן) אמר באירוע "שבתרבות" בבאר שבע, כי  "בלי להזיז את נתניהו שום דבר לא יפתר. שיהיה שר או ח"כ, לא ראש ממשלה". גם רה"מ לשעבר אהוד ברק (המחנה הדמוקרטי) תקף את ראש הממשלה, על רקע סערת אי הכנסתן של חברות הקונגרס הדמוקרטיות והאמירות מעוררות המחלוקת של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בנוגע לאי-נאמנות מצביעי המפלגה הדמוקרטית היהודים בארה"ב. "נתניהו מתקפל מול טראמפ כמו כלבלב", אמר, "ולא מתנהג כמדינאי".

ח"כ יעלון באירוע שבתרבות בבאר שבע: 

בתוך כך נמשך בשעה זו המצוד אחרי חוליית המחבלים שהניחה את המטען בעין בובין. במהלך המצוד הנרחב באזור, בו משתתפים כוחות גדולים של צה"ל ושב"כ, הוחרמו כמה מצלמות אבטחה, שצפויות לסייע באיתורם של המחבלים. הפלסטינים מצדם הפיצו סרטונים שבהם הם קוראים להשמיד סרטונים מהמצלמות, כדי שלא לאפשר לכוחות לשים את ידיהם על החוליה. במהלך המצוד בוצעו כמה מעצרים וכן תשאולים של מקומיים. הפלסטינים מדווחים על שניים לפחות שנעצרו בעין עריכ הסמוך לרמאללה, אך לא ברור האם הם חשודים במעורבות בפיגוע.

הפעולה תוכננה בקפידה, כאשר ככל הנראה המפגעים הטמינו בלילה את המטען במקום - והפעילו אותו מרחוק תוך כדי צפייה בהתרחשות. לאחר מכן, נמלטו מהמקום באמצעות רכב, כך לפי ההערכות, שכן אם היו עוזבים באופן רגלי הכוחות היו שמים לב אליהם. בזירה נשארו סימנים ורמזים שהמחבלים השאירו אחריהם, ולכן ההערכה היא שהמצוד לא ייארך זמן רב. במקביל הודיעו בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים כי מצבו של דביר שנרב בן ה-19 שנפצע קשה, השתפר הבוקר והוא מוגדר בינוני ויציב. עוד נמסר כי הוא הוא כעת בהכרה ועירני, לאחר שנותח אתמול.