סער לא עובר אחוז חסימה, מיכאלי מתחזקת: סקר חדשות 13

תקווה חדשה נותרת מתחת לאחוז החסימה, בנט עם 6 מנדטים, מיכאלי מתחזקת ל-10, הליכוד מזנק ל-36 ולאף אחד אין קואליציה. חצי מהנשאלים תומכים בהמשך כהונת הממשלה לעומת 41% מתנגדים. הסקר המלא

זמן צפייה: 05:07

סקר חדשות 13 שמתפרסם הערב (שני) במהדורה המרכזית מעלה כי תקווה חדשה של גדעון סער לא עוברת את אחוז החסימה. מפלגת השלטון ימינה של ראש הממשלה נפתלי בנט מקבלת שישה מנדטים. הליכוד נותרת המפלגה הגדולה ביותר עם 36 מנדטים, עלייה של שני מנדטים לעומת הסקר הקודם.

יש עתיד של יאיר לפיד מקבלת 20 מנדטים, ירידה של שני מנדטים לעומת הסקר הקודם. בני גנץ וכחול לבן נותרים עם 7 מנדטים. ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן צונחת לארבעה מנדטים, שלושה פחות מכוחה היום ומנדט אחד פחות לעומת הסקר הקודם. מרב מיכאלי ומפלגת העבודה מתחזקות ל-10 מנדטים. מרצ וניצן הורוביץ עם חמישה מנדטים ורע"מ עם ארבעה מנדטים.

סקר חדשות 13 נובמבר 2021

ש"ס ויהדות התורה מקבלות שבעה מנדטים כל אחת והציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' עם שישה מנדטים. הרשימה המשותפת מקבלת בסקר חדשות 13 שמונה מנדטים.

במפת הגושים, ממשלת השינוי כיום זוכה בסקר ל-56 מנדטים. גם גוש הליכוד-חרדים-הציונות הדתית עם 56 מנדטים והרשימה המשותפת עם 8 מנדטים.

סקר חדשות 13 נובמבר 2021

סקר חדשות 13 נובמבר 2021

סקר חדשות 13 נובמבר 2021

סקר חדשות 13 נובמבר 2021

שאלה נוספת שנבדקה בסקר הייתה בנוגע לתמיכה בהמשך כהונת ממשלת בנט-לפיד או בהליכה לבחירות. 51 אחוז הביעו תמיכה בהמשך הכהונה מול 40 אחוז שהתנגדו ו-9 אחוזים שאינם יודעים. נתון מעניין הוא שבקרב המגזר היהודי, 39 אחוזים הביעו תמיכה בהליכה לבחירות ו-46 אחוזים שתמכו בבחירות עכשיו במגזר הלא יהודי.

ראש הממשלה ממשלה חליפי נפתלי בנט יאיר לפיד
בנט ולפיד | צילום: צילום: רויטרס

שאלנו גם מה רמת התמיכה בצירוף המפלגות החרדיות לממשלה אם תקציב המדינה יאושר. 20 אחוזים תמכו באפשרות שהמפלגות החרדיות ייכנסו לממשלה לעומת 63 אחוזים שמתנגדים והיו רוצים לראות את החרדים נשארים באופוזיציה.

שאלנו גם מי יותר מתאים לכהן כראש הממשלה - נפתלי בנט או יאיר לפיד. 23 אחוזים תמכו בבנט, 22 אחוזים בלפיד ו-45 אחוזים השיבו שאף אחד מהם. הפערים בין בנט ללפיד גדולים יותר בהשוואה בין הנשאלים במגזר היהודי ללא יהודי: 52 אחוזים הביעו תמיכה בלפיד בקרב המגזר הלא יהודי.

לסיום שאלנו האם בנט צריך לכבד את הסכם הרוטציה ולפנות את מקומו ליו"ר יש עתיד באוגוסט 2023 כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני. 62 אחוזים השיבו שעל בנט לכבד את ההסכם, 23 אחוזים השיבו שבנט צריך לפרק את הממשלה בעת הרוטציה.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס/ התשאול  במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.8%.