סקר: 62% בעד ממשלת נתניהו-גנץ; רק 31% מאמינים שהרוטציה תקוים

מסקר חדשות 13 עולה כי 80% ממצביעי הליכוד תומכים בממשלת החירום, לעומת 57% בלבד ממצביעי כחול לבן. 48% סבורים שגנץ ויתר יותר למען הקמתה, ו-25% סבורים שנתניהו עשה ויתורים רבים יותר

זמן צפייה: 03:50

מסקר חדשות 13 שנערך היום (שלישי) עולה כי 62% מהנבדקים תומכים בממשלת החירום הלאומית של נתניהו וגנץ, לעומת 22% שמתנגדים לה. בקרב מצביעי הליכוד 80% בעד ממשלת נתניהו-גנץ, לעומת 57% מקרב מצביעי כחול לבן.

41% מהנשאלים לא מאמינים כי יקויים הסכם הרוטציה – לפיו בעוד שנה וחצי יפנה נתניהו את משרת ראש הממשלה לגנץ. 31% השיבו כי הם מאמינים שהוא יקויים, ו-23% ענו כי אינם יודעים.  48% מהנשאלים סבורים כי גנץ ויתר יותר למען הקמת הממשלה, בעוד 25% בלבד סבורים שנתניהו עשה ויתורים רבים יותר.

את הסקר ערכו פרופ' קמיל פוקס פרוייקט המדגם וחברת סטאט נט. הסקר כלל 710 נשאלים, מהם 610 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול  במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול  במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%/

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

אתמול, בתום 17 חודשי ממשלת מעבר, חתמו גנץ ונתניהו על הסכם ממשלת חירום לאומית במהלך פגישתם במעון רה"מ בבלפור. השניים סיכמו על רוטציה כאשר הראשון לכהן יהיה נתניהו וכהונתו תימשך שנה וחצי. לאחר מכן גנץ יחליפו לתקופת זמן זהה. הממשלה, כולל נתניהו, תמנה מספר תקדימי של 36 שרים משתי המפלגות כולל נתניהו. בפגישה נכחו גם ח"כ גבי אשכנזי וח"כ אבי ניסנקורן, שאמר בתום הפגישה: "היה מורכב אבל זו ממשלת אחדות".

בסוגיית הוועדה לבחירת שופטים, שהייתה סלע מחלוקת משמעותי בין הצדדים, הצליח נתניהו להשיג הישג לא מבוטל - והוסכם כי בוועדה יהיו לפחות שלושה נציגים בעלי עמדה שמרנית. המשמעות היא שיהיו חייבים להתחשב בשלושת חברי הוועדה השמרנים כך שכל חברי המינוי לעליון יהיה חייב להיות כרוך בהסכמת שני המחנות.

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

עוד סוכם כי כחול לבן תקבל לידה מחצית מהתיקים ומהזכויות - כמות זהה לליכוד. תיקי הביטחון, החוץ, המשפטים, התקשורת, התרבות והכלכלה יהיו בידי כחול לבן ושותפותיה, מה שמשאיר את נתניהו עם מספר יחסית קטן של תיקים משמעותיים. בשלב הבא הוא יצטרך להתמודד מול חברי מפלגתו שרבים מהם יאבדו את תפקידם כשרים כתוצאה מההסכם.

בני גנץ ייכנס לתפקידו כראש הממשלה שנה וחצי מיום השבעת הממשלה ללא צורך בהשבעה, ויקבל מהרגע הראשון מעמד של ראש ממשלה ולא ניתן להעלות שום נושא לסדר היום ללא אישורו. במידה ונתניהו מפזר את הכנסת בני גנץ נכנס לתפקידו, ורק חצי שנה לאחר מכן יתקיימו בחירות, כשהוא מכהן כראש ממשלת המעבר. יו"ר הכנסת לא יהיה יולי אדלשטיין. ועדת השרים לחקיקה תהיה בהובלתו של שר המשפטים מכחול לבן. יוקם קבינט פיוס בראשות גנץ ונתניהו שיפעל לאיחוי הקרעים בחברה הישראלית.