סקר: 43% בעד ממשלת שינוי; רק רבע ממצביעי ימינה תומכים במהלך

מסקר חדשות 13 עולה כי רק שליש מהציבור תומך בחבירה של בנט לנתניהו, אך בהם יותר מ-50% ממצביעיו. לו הבחירות היו נערכות היום, יש עתיד וימינה היו מתחזקות ב-4 מנדטים, עבאס שומר על כוחו

זמן צפייה: 06:02

43% מהציבור מעדיפים ממשלה כשיו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד מכהנים בראשותה ברוטציה - כך עולה מסקר חדשות 13 של פרופ' קמיל פוקס. רק שליש מהציבור בעד ממשלת נתניהו-בנט. לכמעט רבע מהאוכלוסייה אין דעה בנושא.

עם זאת רק 24% ממצביעי ימינה תומכים בחבירת המפלגה ל"גוש השינוי", יותר מ-50% מהם הצהירו כי הם מעדיפים שבנט ילך עם נתניהו, אם כי יש לציין שקואליציה כזו ככל הנראה כלל אינה אפשרית. 25% נגד שתי האפשרויות. בקרב מצביעי סער, שני שלישי בעד ממשלת שינוי.

נפתלי בנט, יאיר לפיד
נפתלי בנט, יאיר לפיד | צילום: רויטרס

אם היו מתקיימות בחירות ישירות, תסריט שנראה לא ישים כעת, היה מתקיים קרב צמוד למדי. 41% הצהירו כי היו בוחרים בנתניהו, ואילו 36% היו נותנים את קולם ללפיד. עוד עולה מהסקר כי 39% סבורים שנתניהו הוא המתאים ביותר לכהן כראש ממשלה. 31% חושבים שלפיד ואילו רק 14% טענו כי בנט הוא המתאים ביותר.

לו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד הייתה נשארת המפלגה הגדולה ביותר, אך מאבדת שני מנדטים ומקבלת 28 מושבים בכנסת - כך עולה מהסקר. יש עתיד לעומת זאת, הייתה מזנקת ל-21, ארבעה מנדטים יותר ממה שקיבלה בבחירות. ימינה בראשות בנט הייתה הופכת להיות המפלגה השלישית בגודלה ומקבלת 11 מושבים בכנסת, עלייה של ארבעה מנדטים ביחס לתוצאות הבחירות.

עוד עולה מהנתונים כי ש"ס הייתה נחלשת בשני מנדטים ומקבלת רק שבעה, בדיוק כמו יהדות התורה שהייתה שומרת על כוחה. כחול לבן הייתה נותרת יציבה עם שמונה מנדטים, והעבודה הייתה מקבלת שוב שבעה. גם תקווה חדשה והרשימה המושתפת היו מקבלות את אותו מספר מנדטים - שישה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

לו הבחירות היו נערכות היום, ישראל ביתנו הייתה נחלשת משבעה לחמישה מנדטים, ומרצ והציונות הדתית משישה לחמישה. רע"ם בראשות מנסור עבאס, שבידיה כוח פוליטי רב משום שהיא משמשת כלשון מאזניים יחד עם ימינה, הייתה מקבלת שוב ארבעה מנדטים.

מהנתונים עולים למעשה כי "גוש השינוי" היה מגיע ל-58 מנדטים, וגוש נתניהו ל-47. ימינה ורע"ם כאמור, עם 11 ו-4 בהתאמה. ומה הסיכוי לבחירות חמישיות? אם שואלים את הציבור, 60% סבורים כי זה התרחיש הסביר ביותר.

הסקר כלל 669 נשאלים, מהם 600 באוכלוסייה היהודית ו-99 במגזר הערבי. התשאול האינטרנטי נערך על ידי חברת "פרויקט המדגם" בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הערבי נערך ע"י מכון המחקר "סטט-נט" בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.8%.