סקר חדשות 13: למרות הסכמי השלום - נתניהו מאבד מעט מכוחו

58% לא מרוצים מתפקודו של נתניהו בניהול משבר הקורונה, שמאבד מנדט לעומת הסקר האחרון. בנט ממשיך להתחזק ועולה ל-22 מנדטים • רק 68% מהישראלים מתכוונים לציית להוראות הסגר במלואן

זמן צפייה: 05:22

אם הבחירות היום מתקיימות היום, יממה לאחר טקס החתימה על נרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, מפלגת הליכוד בראשותו של בנימין נתניהו הייתה מאבדת מנדט אחד לעומת הסקר הקודם שנערך בשבוע שעבר - כך עולה הערב (רביעי) מסקר חדשות 13.

הליכוד, שעדיין שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה בכנסת, הייתה מקבלת 30 מנדטים - שזה, כאמור, מנדט אחד פחות - שעבר למפלגת ימינה, בראשותו של נפתלי בנט, אשר ממשיך להתחזק ועומד כיום על 22 מנדטים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר ההסכם עם האמירויות: הוגשה מועמדות רה"מ לפרס נובל לשלום

הזינוק בתחלואה: 5,523 נדבקים ביממה; מערכת החינוך תיסגר ממחר

רצח משפחת דוואבשה בדומא: 3.5 שנות מאסר לאחד המעורבים

סקר חדשות 13
סקר חדשות 13

הבאות בתור הן יש עתיד בראשותו של יאיר לפיד שנשארת יציבה עם 18 מנדטים, הרשימה המשתופת שמאבדת מנדט אחד ויורדת ל-12, וכמוה גם כחול לבן שמאבדת 3 מנדטים ויורדת ל-8 בלבד, מספר מנדטים זהה לזה של מרצ וישראל ביתנו. ש"ס ויהדות התורה סוגרות את הרשימה ושומרות על שבעת המנדטים שלהן כל אחת.

על פי הסקרים האחרונים, העבודה, גשר, דרך ארץ והבית היהודי לא עוברות את אחוז החסימה - שוב. בתמונת הגושים, 66 לגוש הימין, 46 לגוש המרכז שמאל ו-8 לליברמן.

סקר חדשות 13
סקר חדשות 13

עוד עלה מהסקר כי רק 68% מהישראלים מתכוונים לציית להוראות הסגר במלואן. 6% מהנשאלים אמרו כי יצייתו לכל ההוראות - למעט שמחות, 17% הודיעו כי יצייתו רק לחלקן, ואילו 4% מהנשאלים הצהירו כי אין בכוונתם לציית לכללי הסגר השני, שייכנס לתוקפו בעוד יומיים.

הנסקרים נשאלו גם אם לדעתם, אחרי הסגר הנוכחי, מדינת ישראל תחזור לשגרה או שמא תיאלץ ללכת לסגר נוסף ושלישי במספר. 46% מהנשאלים השיבו כי לדעתם, הסגר יעזור זמנית אבל אחריו יבוא אחד נוסף. לעומתם, 41% חושבים כי הסגר לא ישנה דבר, ואילו השאר - 13% מהנשאלים, בחרו בתשובה האופטימית, לפיה הסגר יעזור ואחריו ישראל תחזור לשגרה מלאה.

סקר חדשות 13
סקר חדשות 13

השאלה הבאה שנשאלה בסקר היא האם לדעת הנסקרים, נתניהו היה צריך לטוס לטקס החתימה על הסכם השלום שנערך בוושינגטון - או להישאר בארץ בשל משבר הקורונה. על כך, 49% השיבו כי נתניהו אכן היה צריך לטוס. מנגד, 33% אמרו שלא, ול-18% מהנסקרים לא הייתה דעה בעניין.

כמו כן, 58% מהנשאלים הודו כי הם לא מרוצים מתפקודו של נתניהו בניהול משבר הקורונה. 21% די מרוצים, 12% מרוצים ו-9% לא יודעים. ולמרות חוסר שביעות הרצון, 31% מהנסקרים סבורים כי נתניהו הוא האדם שהכי מתאים לכהן בתפקיד ראש הממשלה. אחריו בנט עם 18% מהקולות, יאיר לפיד עם 13% ובני גנץ עם 10% בלבד.

שוטרים אוכפים את הסגר בדיר אל-אסד ובענה | צילום: דוברות המשטרה

הסקר, שנערך על ידי פרופסור קמיל פוקס, כלל  703 נשאלים, מהם 602 מהאוכלוסייה היהודית ו-101 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.9%. הנתונים שוקללו לפי הצבעה קודמת ולפי מגזר דתי.