מנהיג סודאן אישר: "נפגשתי עם נתניהו - למען האינטרסים שלנו"

עבד אל-פתאח אל-בורהאן הבהיר כי נפגש עם רה"מ במסגרת אחריותו לשמור על ביטחון מדינתו, והדגיש כי פיתוח היחסים בין המדינות נעשה לפי החוקה. עוד ציין כי יש להקים מדינה פלסטינית עצמאית

זמן צפייה: 02:31

יו"ר ה"מועצה הריבונית" של סודאן, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, אישר היום (שני) בהודעה כי הוא נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והבהיר כי זה נעשה במסגרת אחריותו לשמור על ביטחונה הלאומי של סודאן והשגת האינטרסים הסודאנים.

עוד ציין אל-בורהאן כי פיתוח הקשרים בין ישראל וסודאן נעשה לפי החוקה והדגיש גם את עמדתה של מדינתו כלפי הסוגיה הפלסטינית, אשר מדברת על הקמת מדינה פלסטינית עצמאית לפי החלטות הליגה הערבית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הפגישה החשאית של ארה"ב, ישראל ואיחוד האמירויות – נגד איראן

משרד החוץ נגד האיחוד האירופי: "האיומים כלפי ישראל – מוזרים"

חצי שנה אחרי הירי בחניון ברמלה: הנאשם ברצח שוחרר למעצר בית

נשיא סודן, עבד אל-פתאח עבד א-רחמן אל-בורהאן וראש הממשלה בנימין נתניהו
נשיא סודן, עבד אל-פתאח עבד א-רחמן אל-בורהאן וראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בתוך כך, פגישתו נתניהו אתמול באוגנדה עם אל-ברהאן, השליט בפועל של סודאן, הצליחה לעורר סערה במדינה האפריקנית ותופסת שם לא מעט כותרות. "אנחנו, במדינות האסלאמיות, לא מכירים בישראל כמדינה", הסביר אחד מתושבי סודאן.

היום התכנסה הממשלה האזרחית בסודאן לדיון בפגישה בין נתניהו לאל-ברהאן, לאחר שעל פי הדיווחים שם הם כלל לא עודכנו בפגישה יוצאת הדופן באוגנדה השכנה. בממשלה האזרחית דרשו הבהרות מאל-ברהאן, בשם מי ובטעם מי הוא נפגש עם נתניהו ומה הבטיח לו שישראל תקבל מסודאן.

בסודאן אף נשמעו קולות שלפיהם, מדובר בצעד מתגרה וחסר סמכות מצד השליט בפועל, בעוד מחוץ למדינה הוציא איש דת פסק הלכה נגדו בטענה שמדובר בבגידה. הדרך לנורמליזציה בין שתי המדינות שהיו בעבר אויבות מרות עדיין רחוקה, אבל על השולחן נידונו כמה צעדים בהם, בין היתר, פתיחת נתיב אווירי מעל סודאן, שיאפשר לקצר את הדרך מישראל לטיסות ליעדים באמריקה הלטינית, ואילו סודאן מעוניינת בתיווך הישראלי לקשר עם ארצות הברית, כדי לצאת מהבידוד הבין-לאומי שהייתה שוריה בו במשך שנים רבות.