אופטימיות בסודאן: "מתקדמים לקראת כינון יחסים עם ישראל"

סגנו בפועל של שליט המדינה התייחס לדיווחים אודות האפשרות לנורמליזציה עם ישראל, ואמר כי "סודאן קיבלה הבטחה ששמה יימחק מרשימת המדינות תומכות הטרור", זאת בצל דיווחים על קשיים בתהליך

זמן צפייה: 03:07

לקראת נורמליזציה? מחמד חמדאן דקלו, סגנו בפועל של שליט סודאן עבד אל-פתאח אל-בורהאן, אמר היום (שבת) בריאיון לכלי תקשורת מקומיים כי סודאן ממשיכה בתהליך כינון היחסים עם ישראל "ללא חשש מאף אחד", כהגדרתו. זאת בצל הדיווחים בימים האחרונים על קשיים בתהליך, לאור אי הסכמות פנימיות ולחץ חיצוני.

עוד אמר דקלו, שגם נפגש עם נתניהו באוגנדה בפברואר האחרון, כי "סודאן קיבלה הבטחות מארצות הברית, ששמה יימחק מרשימת המדינות תומכות הטרור". יש לציין כי זאת אינה הפעם הראשונה שבה הדרישה הזאת מועלית על ידי בכיר בסודאן, לצד דרישות נוספות כמו סיוע כלכלי במיליארדי דולרים.

אל-בורהאן עצמו התייחס השבוע גם הוא לשיחות עם ארה"ב בנוגע לנורמליזציה עם ישראל, ולמחיקת סודאן מרשימת המדינות תומכות הטרור. "אנחנו מקווים ששמה של סודאן יוסר ובכך היא תצטרף לקהילייה הבינלאומית", אמר במהלך וועידה כלכלית במדינה, "רוח חדשה תנשב במדינה, והאינטרסים הלאומיים שלנו ייבנו מחדש".

מחמד חמדאן דקלו נפגש בחודש אוגוסט האחרון עם ראש המוסד יוסי כהן, על מנת לדון איתו ביחסים בין ישראל לסודאן, כך דווח אז בעיתון אל-ערבי אל-גדיד. על פי הדיווח, גם היועץ לביטחון הלאומי הסודאני נכח בפגישה, שאותה תיווכה איחוד האמירויות.