גנץ מצא יו"ר חדש - ועדת הבדיקה לרכש הצוללות תחדש את פעילותה

כשבועיים אחרי שחברי הוועדה הקודמת התפטרו בשל חילוקי דעות עם היועמ"ש, שאסר עליהם לחקור את מרבית פרטי הפרשה, שר הביטחון ימנה בקרוב אדם אחר לעמוד בראש הפאנל • פרסום ראשון

שר הביטחון בני גנץ עם חברי הוועדה שתבדוק את פרשת הצוללות
שר הביטחון בני גנץ עם חברי הוועדה שתבדוק את פרשת הצוללות | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

פרשת הצוללות: שר הביטחון בני גנץ מנסה לחדש את פעילות ועדת הבדיקה לרכש הצוללות וכלי השיט - כך פורסם הערב (שלישי) בחדשות 13. כשבועיים לאחר שחברי הוועדה הקודמת הודיעו על פרישה בשל מחלוקת עם היועץ המשפטי לממשלה, החליט גנץ על מינוי חדש ליו"ר הוועדה - שבשלב זה, זהותו טרם ידועה.

כזכור, הסיבה שחברי הוועדה הקודמת פרשו היא משום שאביחי מנדלבליט אסר עליהם לחקור הרבה נושאים, יחסית, מהפרשה - והם סירבו לקבל זאת. בקרוב תצא ההודעה הרשמית על המינוי של גנץ,

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: "מחר מתוכנן להגיע המשלוח הראשון של חיסוני מודרנה"

לקראת הסגר: עלייה של בין 20% ל-30% במכירות רשתות השיווק

ביהמ"ש דחה את בקשת פרקליטי נתניהו לדחות את הדיון במשפטו

שר הביטחון בני גנץ עם חברי הוועדה שתבדוק את פרשת הצוללות
שר הביטחון בני גנץ עם חברי הוועדה שתבדוק את פרשת הצוללות | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

לפני כחודשיים הודיע גנץ כי החליט להקים ועדת בדיקה שתבחן את עסקת הצוללות וכלי השיט אשר עמדה בבסיס פרשת הצוללות, שבמסגרתה הואשמו בכירים בלקיחת שוחד. יו"ר הוועדה שמונה בזמנו היה השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, ויחד עימו מונו גם האלוף במיל' אברהם בן שושן ואת ישראלה פרידמן.

בהחלטת הפרישה, כתב סטרשוב לגנץ כי "מהדיונים המתנהלים בנושא סמכויות הוועדה בין היועץ המשפטי למערכת הביטחון ובין נציגי היועץ המשפטי לממשלה, הנני למד כי נוכח ההליכים הפליליים המתנהלים במקביל, בדעתו של היועץ המשפטי לממשלה להטיל מגבלות של ממש על עבודת הוועדה. במצב דברים זה, חוששני כי הוועדה נותרה עם סמכויות מוגבלות ביותר".

מייד לאחר מכן שיגר גנץ מכתב למנדלבליט, בו ביקש ממנו לסיים את הליך הבחינה בהקדם ולאפשר למנות לוועדה חברים חדשים: "לאור החשיבות הרבה של הנושא, מבקש לסיים באופן דחוף את הליך הבחינה ולאפשר את תחילת עבודת הוועדה משום שמדובר בנושא בעל חשיבות ראשונה במעלה - ביטחונית, כלכלית וציבורית".