שטרן בשיחת סגורות: "הסיפור יצא מפרופורציות, פרשתי מיוזמתי"

לאחר שפרש מוקדם יותר היום מהמרוץ על תפקיד יו"ר הסכונות היהודית, שר המודיעין אמר כי הסיר את מועמדותות "לא מתוך הבנה שסיכויי ירודים, אלא כי אני לא רוצה שיבחרו בי מתוך לחץ"

זמן צפייה: 05:48

שעות לאחר ששר המודיעין אלעזר שטרן פרש מהמרוץ ליו"ר הסוכנות היהודית לאחר הביקורת עליו, הוא אמר בשיחות סגורות כי "יש פה תרבות לא פרופורציונאלית והנזק נגרם לא רק לי, אלא גם למדינת ישראל" עוד הוסיף לומר שטרן: "אף אחד לא דרש שאפרוש מהמירוץ, זה קרה ביוזמתי בלבד. לא רציתי שיבחרו בי מתוך לחץ שנוצר בגלל האווירה הציבורית".

בהמשך לכך, טען שר המודיעין מטעם יש עתיד כי "באווירה שנוצרה אני לא רוצה כלום, שאף אחד לא יחשוב שהוא עושה לי טובה. אף פעם לא לקחתי תפקידים בכוח". עוד הוסיף לומר: "הפרישה היא לא כי הבנתי שהסיכויים שלי ירדו". כמו כן, אמר: "אני לא מכיר פוליטיקאי או איש צבא שקראו להגיש תלונות נגדו ומצאו רק שני מקרים מלפני 20 או 30 שנה".

אלעזר שטרן ויאיר לפיד
אלעזר שטרן ויאיר לפיד

כאמור, מוקדם יותר היום השר לענייני מודיעין שטרן הודיע כי החליט לפרוש מהמרוץ לתפקיד יו"ר הסוכנות: "באווירה שנוצרה, איני מוצא לנכון להעמיד את עצמי כרגע לבחירה לראשות הסוכנות היהודית. אני עושה זאת בידיים נקיות ובלב שלם ויודע שכל שנותיי, עברי ומעשי מעידים על דרכי. אני מתנצל בפני מי שנפגעה או נפגע מהמילים שנאמרו ומן הפרשנות שניתנה להן".

שטרן שזכה לביקורת קשה לאחר שאמר בראיון כי בעת שירותו כקצין בכיר בצה"ל, גרס תלונות אנונימיות, כתב "בחרתי להתמודד לראשות הנהלת הסוכנות היהודית, כדי לתת ביטוי נוסף לשני עמודי היסוד עליהם חונכתי בבית הורי: האחד הבטחת ה"לעולם לא עוד" והשני לעולם לא לעשות הבדלים בין בני אדם, לא לפי דת, גזע, מין או העדפה מינית. לאור ערכים אלה חינכתי והכשרתי אלפים רבים של קצינות וקצינים, חיילות וחיילים שאני גאה בהם".