סמוטריץ': "יכול להיות שבאמת הגיע הזמן להחליף את נתניהו"

ברקע העימותים בירושלים וההסלמה בדרום, יו"ר הציונות הדתית תקף את רה"מ ויצא נגד קריאתו "להרגיע את הרוחות מכל הצדדים". בליכוד השיבו: מוטב שסמוטריץ' יגלה מינימום של צניעות והכרת הטוב

זמן צפייה: 00:29

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' תקף הלילה (ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו ברקע העימותים בירושלים וההסלמה בדרום. סמוטריץ' כתב בציוץ בטוויטר כי "אחרי אין ספור אירועי טרור ולינצ'ים של האויב הערבי בימים האחרונים ואחרי מטח טילים מעזה ליישובי הדרום נתניהו אשכרה קרא הערב 'להרגיע את הרוחות מכל הצדדים'? יכול להיות שבאמת הגיע הזמן להחליף אותו".

בליכוד השיבו ומסרו כי "אחרי שראש הממשלה והליכוד תרמו שלושה מנדטים לציונות הדתית ושריינו להם חבר כנסת נוסף ברשימת הליכוד, וכשסמוטריץ' לא שותף להערכות המצב הביטחוניות הרגישות ביותר, מוטב שיגלה מינימום של צניעות, אחריות והכרת הטוב ולא ישתלח בראש הממשלה שעובד לילות כימים לטובת ביטחון ישראל". יו"ר הקואליציה מיקי זוהר תקף את יו"ר הציונות הדתית בחזרה וכתב: "כפיות טובה, קווים לדמותה. עברת את אחוז החסימה כי הליכוד תרם לך שלושה מנדטים, קצת צניעות לא תזיק".

כוחות משטרה במזרח ירושלים
כוחות משטרה במזרח ירושלים | צילום: דוברות המשטרה

אתמול התייחס נתניהו לאירועים בבירה ובדרום בתום דיון הערכת מצב שערך בקריה. לדבריו, "הנחיתי להיערך לכל תרחיש בעזה. שמענו גם את הסקירה על המצב בירושלים מהמפכ"ל - קודם כול יש להבטיח חוק וסדר. אנחנו שומרים על חופש הפולחן כמו כל שנה, לכל התושבים וגם לכל המבקרים בירושלים. הדרישה הפשוטה היא מילוי החוק ואני קורא להרגעת הרוחות מכל הצדדים".

העימות בין הליכוד ליו"ר הציונות הדתית מגיע בקרע האירועים האחרונים בירושלים ובדרום, כאשר בבירה נרשמו מהומות בין כוחות משטרה ותושבי מזרח ירושלים כמה לילות ברציפות. במקביל, נורו בסוף השבוע 40 רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל, לצד התחדשות ההפגנות על גדר הגבול.