סמוטריץ': ברגע האמת אנשי הימין יתעלו ויבואו יחד לממשלה

לאחר הפגישה עם נתניהו, יו"ר הציונות הדתית התייחס למגעים להקמת קואליציה ואמר כי "ממשלה שתישען על תומכי טרור תהיה מגואלת בדם ותביא לנפילת הימין - יש להתעלות מעל חרמות אישיים"

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' | צילום: חדשות 13

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' התייחס היום (שישי) למגעים להקמת ממשלה ואמר כי "אני אופטימי כי אני מכיר את הנפשות הפועלות ואת הערכים שבשבילם הם הגיעו לפוליטיקה, ויודע שברגע האמת ולמרות הקשיים הם יתעלו לגודל השעה ויבואו יחדיו לממשלת ימין של כל מפלגות המחנה הלאומי ללא שונאי ישראל ותומכי טרור".

סמוטריץ', שנפגש אתמול עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כתב כי "גם הבוקר צריך להזכיר ולהבהיר: ממשלה שתישען על תומכי טרור ומחבלים לא תהיה 'ממשלת ימין' אלא ממשלה מופקרת ומגואלת בדם. היא לא תעשה שום דבר ימני, תביא לנפילת הימין ועליית השמאל עם תומכי הטרור, ותהפוך את מדינת ישראל לבת ערובה על כל צעד ושעל של מי ששוללים את זכות קיומה כמדינה יהודית".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נתניהו סיכם עם ראש השב"כ על הארכת כהונתו בארבעה חודשים

גלנט: לא אתן את ידי לתרחיש שבו תומך תנועת חרם יקבל פרס ישראל

מקדם ההדבקה בחברה החרדית מתקרב ל-1; בחברה הכללית – נותר יציב

בצלאל סמוטריץ' | צילום: חדשות 13

"אם חלילה לא תקום ממשלה כזו, האשמה לכך תוטל אך ורק על כתפי אנשי ימין שלא מצליחים להבין לגודל השעה, להתעלות מעל לאמביציות, יריבויות וחרמות אישיים, ולשבת יחדיו בממשלה הטובה והטבעית ביותר לישראל", כתב יו"ר הציונות הדתית. "הציבור הישראלי לא טיפש והוא מבין את זה מצוין".

אמש, כאמור, נתניהו נפגש עם סמוטריץ' ולאחר מכן גם עם יו"ר ימינה נפתלי בנט. על פי הערכות, בנט יסכים להרכבת ממשלה בתמיכת רע"ם מבחוץ - בתנאי שסמוטריץ' יחזור מסירובו. בתום פגישת נתניהו-סמוטריץ', מסרו השניים כי "סיכמו שיש לעשות כל מאמץ לשכנע את בנט לא לפרק את המחנה הלאומי". בסיום פגישת נתניהו-בנט נמסר כי הפגישה "התנהלה ברוח טובה ובאווירה חיובית, סוכם כי ייפגשו שוב".

בנט ביקש מראש הממשלה בפגישה להציג לו מתווה להרכבת קואליציה מבלי להיכנס לפרטים של המינויים. מנגד, נתניהו ירצה לצלול לפרטים ולהציג לבנט קווי יסוד, מינויי שרים ותפקידים נוספים, בכדי לשכנע אותו להצטרף לממשלה.

שלשום, ביום שבו קיבל נתניהו את המנדט להרכבת הממשלה מהנשיא, פורסם בחדשות 13 כי בנט אמר בשיחות סגורות כי "אחרי שנתניהו ייכשל - אקים ממשלה עם לפיד". דבריו של בנט באים ברקע המתיחות הגוברת בגוש השינוי, שכן באותו יום הדגיש את רצונו בממשלה ימנית - מה שהעמיק את הפערים בין המפלגות השונות.