שבת שמינית ברציפות: אלפים הפגינו מול בית רה"מ בי-ם ובקיסריה

אלפי בני אדם הגיעו למחות נגד התנהלות הממשלה מול מעונו של נתניהו בבלפור, וכ-400 נוספים הפגינו מול ביתו הפרטי שבקיסריה. 11 מפגינים נעצרו בחשד להפרות סדר ותקיפת שוטרים

זמן צפייה: 06:27

כ-10 אלפים בני אדם הפגינו הגיעו אמש (שבת) להפגין מול מעון ראש הממשלה בבלפור שבירושלים - בשבת השמינית ברציפות. במקביל, כ-400 נוספים הגיעו למחות מול ביתו הפרטי שבקיסריה. יש לציין כי מספר האנשים הצטמצם לעומת הפגנות קודמות, ככל הנראה על רקע ההסכם שנחתם עם איחוד האמירויות. חלק מהמפגינים בירושלים ניסו לצעוד לעבר מרכז העיר, אך המשטרה מנעה זאת והכריזה כי התהלוכה אינה חוקית.

במקביל נמשכה מחאת הדגלים השחורים במוקדים רבים ברחבי הארץ. כ-11 מפגינים נעצרו בחשד להפרות סדר ותקיפת שוטרים, צעיר כבן 20 נעצר בחדרה בחשד שזרק נפצים לעבר מפגינים.

בשבוע שעבר הפגינו, על פי ההערכות, כ-15 אלף בני אדם מול מעון ראש הממשלה בבלפור, במחאה נגד התנהלותו של נתניהו והתנהלות הממשלה בצל משבר הקורונה. המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים, ונחסמו לתנועה הרחובות בן מימון/עזה עד כיכר פריז, צומת כיכר פריז, קרן היסוד, קינג ג'ורג' ורחוב אגרון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

טרור הבלונים: 19 שריפות פרצו מהבוקר ביישובי עוטף עזה

מול הנורמליזציה עם ישראל במפרץ – השתיקה הסעודית רועמת במיוחד

המשפטנית כלת פרס ישראל פרופ' רות גביזון הלכה לעולמה בגיל 75

הפגנה מול מעון רה''מ בירושלים
הפגנה מול מעון רה''מ בירושלים | צילום: רויטרס

במקביל, מאות אנשים מחו בקיסריה, סמוך לביתו הפרטי של נתניהו. ההפגנה נערכה בכיכר סמוכה ולא ברחוב שבו נמצא המעון, מכיוון שהמשטרה חסמה צירים רבים במקום - למורת רוחם של המפגינים. זהו השבוע החמישי ברציפות שבו נערכות ההפגנות בשני המוקדים המרכזיים. מוקדם יותר אמש נערכו הפגנות של תנועת הדגלים השחורים ב-250 גשרים וצמתים ברחבי הארץ.

במקביל, במהלך הפגנת מחאה שנערכה בכיכר התיירות באילת, דווח לשוטרים על "רכב שעבר במקום וריסס חומר כלשהו באוויר". בשלב זה לא דווח על נפגעים שנזקקו לטיפול רפואי, והמשטרה פתחה בבדיקת האירוע.

הפגנה מול מעון רה''מ בירושלים
הפגנה מול מעון רה''מ בירושלים | צילום: חדשות 13