ח"כ שלח דורש להתמודד על ראשות יש עתיד; לפיד: "נבחן את זה"

חבר הכנסת הודיע ברשתות החברתיות כי הוא מעוניין שייערכו בחירות פנימיות במפלגתו, לאחר שנדחו מספר פעמים. "יש צורך דחוף בחידוש פניה של יש עתיד - בלי זה". לפיד אישר: שוחחנו על כך

זמן צפייה: 11:15

בכיר יש עתיד עופר שלח הודיע היום (רביעי) ברשתות החברתיות כי דרש מיו"ר מפלגתו יאיר לפיד לקיים בחירות מקדימות לראשות המפלגה וביקש להתמודד נגדו. זאת, לאחר שקיומן נדחה כבר פעמיים מאז הקמת המפלגה. לטענת שלח, "מועד הבחירות המקדימות הוזז פעמיים - במהלכים חשאיים, ללא שיתוף חברי הכנסת של המפלגה והפעילים שלה". לפיד מסר בתגובה: "עפר דיבר איתי על זה ואנחנו נבחן את זה".

בפוסט שכתב, טען חבר הכנסת כי יש "צורך דחוף בחידוש פניה של יש עתיד". לדבריו, "דחיית הבחירות לכנסת מאפשרת לנו לבצע את מה שמתחייב כדי לבנות אלטרנטיבה ראויה לקראת הבחירות הבאות. זה מתחיל מבחירות מקדימות, מיידיות ופתוחות, לתפקיד יו"ר המפלגה. אני אתמודד, ואשמח אם יהיו עוד אחרים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

זוהר נגד גמזו: האנטישמיות באוקראינה גוברת מאז המכתב ששלח

יממה שנייה ברציפות: יותר מ-2,000 אובחנו חיוביים לקורונה

קצין צולם מצמיד את ברכו לצוואר של פלסטיני; צה"ל: תיעוד מגמתי

ח''כ עפר שלח
ח''כ עפר שלח | צילום: חדשות 13

"בליל הבחירות האחרונות, עוד לפני פירוק כחול לבן, אמרתי שכדי להציב אלטרנטיבה לימי ביבי החשוכים לא מספיק להגיד 'אנחנו נקיי כפיים' ולעמעם כל מסר אחר", המשיך שלח. "צריך לגבש ולהציג אלטרנטיבה רעיונית שלמה, בכלכלה ובביטחון ובפוליטיקה ובכל תחומי החיים. צריך להגיד אותה בבירור, בלי לזגזג ובלי להתפתל - וזה מתחיל, זה חייב להתחיל, בבחירת מנהיג שיציג כך את הפתרונות שלו ויזכה עליהם לאמון. בלי זה, לא נהיה אלטרנטיבה ולא ננצח".

ממפלגת יש עתיד נמסר: "עפר שלח ויאיר לפיד דיברו כמובן לפני הודעת שלח על רצונו בפריימריז ביש עתיד, כפי שהם מדברים על כל דבר כבר שלושים שנה. אנחנו בוחנים את הנושא למול מוסדות המפלגה, הסיעה והשטח שלה".

בתוך כך, חברת הכנסת לשעבר שולי מועלם הצטרפה היום לליכוד, לאחר שנפגשה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וחתמה על טופס התפקדות. "אני שמח מאוד ששולי מועלם, חברת הכנסת לשעבר ואחת מהפעילות החשובות של הציונות הדתית, מצטרפת באופן טבעי לליכוד", בירך נתניהו. מועלם ציינה כי "אני מודה לראש הממשלה. אני מרגישה שבימים האלה, שעם ישראל מודאג מבחינה בריאותית וכלכלית, יש עוד כל כך הרבה עבודה לתקן עולם ולהביא את מדינת ישראל למקום שלה - ואני מרגישה שהמקום לעשות את זה, זה בליכוד".

יו''ר האופוזיציה יאיר לפיד נואם במהלך השבעת הממשלה
יו''ר האופוזיציה יאיר לפיד נואם במהלך השבעת הממשלה | צילום: דוברות הכנסת, עמוס בן גרשום