קרע באוצר: אם כחלון ימשיך בתפקידו - ראש אגף התקציבים יודח

שר האוצר החליט שבמידה ויחזור להחזיק בתיק, שאול מרידור יאלץ לעזוב את משרתו - ובמשרד אף יוזמים החלטת ממשלה למטרה זו. הסיבה היא אובדן אמון של כחלון ובאב"ד בראש האגף, בעקבות הקלטות גנץ

זמן צפייה: 01:37

שר האוצר משה כחלון החליט כי אם ישוב לכהן בתפקיד בממשלה החדשה, ראש אגף התקציבים במשרד, שאול מרידור, לא ימשיך בתפקידו. כעת, יוזמים במשרד החלטת ממשלה שמטרתה להדיח את מרידור מהתפקיד. הסיבה לכך, לדברי מקורבי השר, היא אובדן האמון של כחלון ושל מנכ"ל המשרד שי באב"ד, במרידור - בעקבות הקלטות בני גנץ, שנחשפו בחדשות 13, לפיהן בכירים באוצר אמרו לו שמצב הקופה הוא "קטסטרופה".

בלשכת השר, בטוחים כי מרידור פגע בכחלון כשדיבר על הצורך לקצץ מיליארדים עוד במהלך מערכת הבחירות והדביק לו דימוי של שר כושל, כך לפי הטענות. כמו כן, בסביבת השר אף הזכירו את אביו של ראש אגף התקציבים, השר לשעבר דן מרידור, שהביע לפני הבחירות תמיכה במפלגת כחול-לבן.

משה כחלון ושאול מרידור
משה כחלון ושאול מרידור | צילום: דוברות משרד האוצר

מרידור, פקיד מקצועי ומוערך במשרד, כבר הבהיר במכתב כי פגישות עם ראשי מפלגות מכל קצוות הקשת הפוליטית הן נוהג מוכר באוצר וכי הוא פועל משיקולים ממלכתיים. האירועים האחרונים, מציבים את משרד האוצר במציאות של נתק מוחלט בין הפקידים הבכירים ביותר, לקראת גיבוש התקציב של 2020.

מרידור מסר בתגובה: "האגף בראשותי שוקד במלוא המרץ על הכנת התקציב, שיהיה מאתגר מאוד לנוכח המצב התקציבי והגירעון בקופת המדינה. כל ניסיון לייחס לעובדי האגף פעילות פוליטית - אינו ראוי". שר האוצר כחלון סירב להגיב לפרטי הידיעה.